X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 164
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 05 مرداد,1401 | 08:31 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 05 مرداد,1401 | 08:13 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 05 مرداد,1401 | 09:17 ق.ظ

جریمه ۳۰ هزار دلاری برای چمن‌های بلند منزل یک مرد سالخورده در آمریکا!

  • جریمه ۳۰ هزار دلاری برای چمن‌های بلند منزل یک مرد سالخورده در آمریکا!
بلند شدن چمن منزل در آمریکا می‌تواند پایان زندگی یک خانواده را رقم بزند و منجر به سلب مالکیت شهروندان این کشور توسط دولت و دادگاه شود.



به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، یک شهروند سالخورده آمریکایی ساکن شهر داندین ایالت فلوریدا، هم اکنون با خطر از دست دادن خانه و کاشانه خود دست و پنجه نرم می‌کند، چرا که مقامات قضایی این ایالت جریمه 30 هزار دلاری علیه وی صادر کرده‌اند.

بر اساس گزارش سایت" thefreethoughtproject " که یک سایت سوت‌زن و مخالف رژیم حاکم آمریکا است، با لحن انتقادی شدید چنین نوشت: جیم فیکن یک جنایتکار نیست، هرگز در زندان نبوده است و یک شهروند نمونه در شهر داندین، فلوریدا است، با این حال، دولت با جریمه 30000 دلاری و تهدید به سلب حق مالکیت وی، ضربه بزرگی به حقوق بشر و حق مالکیت وارد کرد، این جریمه سنگین و تهدید به سلب حق مالکیت، تنها به دلیل بلند شدن چمن‌های جلوی منزل این مرد سالخورده است.

پرونده جیم فیکن از سال 2018 آغاز شده است و به دادگاه فدرال انتقال یافته است و هم اکنون پس از گذشت 4 سال از شروع این پرونده مضحک، رای نهایی دادگاه پرداخت جریمه 30 هزار دلاری اعلام شده است که با تهدیدهای سلب مالکیت همراه بوده است.

بنابر این گزارش در ماه جاری میلادی، قاضی دادگاه فدرال ناحیه یازدهم حکم نهایی را علیه فیکن صادر کرد و از فیکن خواست 30000 دلار جریمه برای بلند شدن چمن جلوی منزل وی بپردازد. این جریمه های گزاف می تواند به قیمت خانه فیکن تمام شود.

این سایت به نقل از اندرو وارد، وکیل جیم فیکن می‌نویسد: "اگر جریمه 30000 دلاری برای عدم چمن زنی بیش از حد نیست، پس چیست؟" وارد پس از صدور حکم دادگاه تاکید کرد: "یک شهر یا ایالت نمی‌تواند قانونی خلاف قانون اساسی را تصویب کند و استدلال کند که چون قانون است، قانون اساسی نیز می‌باشد."

بر اساس این گزارش ایالت فلوریدا مدعی است، برای هر روز بلند بودن چمن بیش از 10 اینچ (25 سانتیمتر) متخلف موظف است 500 دلار جریمه پرداخت کند، چمن جیم فیکن به مدت 57 روز بلندتر از 10 اینچ بوده است و وی می‌بایست 30 هزار دلار پرداخت کند، و در صورت عدم پرداخت در زمان مقرر حق مالکیت وی سلب خواهد شد.

جیم فیکن در مصاحبه با این رسانه مبارز گفت: "من خارج از شهر بودم و متوجه این موضوع نبودم که ماموران شهر هر روز با اندازه‌گیری چمن خانه من علیه من جریمه وضع می‌کنند، آن‌ها هرگز به من اطلاع ندادند که مشمول جریمه شده‌ام. تا زمانی که متوجه شدم، ده ها هزار دلار به آنها بدهکار می‌باشم. سپس از کاهش جریمه امتناع کردند و حکم توقیف خانه من را از دادگاه گرفتند. من از این حکم دادگاه فدرال دچار ناامیدی شدم، آنچه برای من اتفاق افتاده ناعادلانه است و من به مبارزه ادامه خواهم داد."

در ادامه این گزارش آمده است: فیکن که بازنشسته و دارای درآمد ثابت است، نمی تواند این مبلغ جنون آمیز را پرداخت کند. ناتوانی در پرداخت جریمه‌های غیرقانونی تحمیل شده بر اموال شخصی توسط ماموران دولتی تبدیل به یکی از نگرانی‌های اساسی شهروندان آمریکایی شده است، چراکه ماموران زورگوی دولتی قصد دارند پول خود را به هر طریق ممکن به دست آورند و دستگاه‌های قضایی نیز با آن‌ها در تعامل کامل می‌باشند.

این وب سایت در پایان این گزارش می نویسد: دولت تا آنجا پیش رفته است که برای زنان مسن به دلیل علف های بلند حکم بازداشت صادر کرده است. پیشتر از این نیز گری ساتل هفتاد و پنج ساله به علت بلند بودن چمن‌های منزلش بازداشت و راهی دادگاه شده بود. همچنین در ماه اکتبر سال گذشته در آستین، تگزاس، پلیس در جریان درگیری با مردی که چمن منزلش بلند شده بود، با شلیک گلوله باعث مرگ وی شد و خانه و کاشانه او در آتش سوخت.


ارسال نظر: