X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 07 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 236
تاریخ ثبت : شنبه, 08 مرداد,1401 | 08:06 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 07 مرداد,1401 | 10:55 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 08 مرداد,1401 | 08:07 ق.ظ

شکایت ۲ نهاد حقوق بشری از ولیعهد عربستان/ انتقاد از دیدار مکرون و بن سلمان

  • شکایت ۲ نهاد حقوق بشری از ولیعهد عربستان/ انتقاد از دیدار مکرون و بن سلمان
نخست وزیر فرانسه مدعی شد دیدار رئیس جمهور این کشور با ولیعهد عربستان متضمن مسائل حقوق بشری خواهد بود و این دیدار هیچ تاثیری بر التزام فرانسه به حقوق بشر نخواهد گذاشت.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه گفت: سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، به فرانسه و دیدار وی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هیچ گونه تاثیری در پایبندی کشورش به مسائل حقوق بشری نخواهد داشت.

بر اساس گزارش المیادین، نخست وزیر فرانسه تصریح کرد: البته این به معنای کنار گذاشتن اصول ما نیست. این بر تعهد ما به حقوق بشر تأثیری نمی‌گذارد. رئیس جمهور فرصتی خواهد داشت تا این موضوع (مسائل حوق بشری) را با محمد بن سلمان در میان بگذارد.

موضع نخست وزیر فرانسه همزمان با ضیافت شام مکرون از بن سلمان پنج‌شنبه شب بود، دیداری که خشم مدافعان حقوق بشر را برانگیخت. ریاست جمهوری فرانسه پیشتر گفته بود که مکرون در شام به موضوع حقوق بشر خواهد پرداخت.

بر این اساس، دو سازمان غیردولتی فرانسوی اعلام کردند که شکایتی را در پاریس علیه ولیعهد سعودی به اتهام مشارکت در شکنجه و ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در سفارت عربستان در استانبول ترکیه، به ثبت رساندند.

دیدار مکرون و بن سلمان به دنبال نشست جده که با حضور جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برگزار شد و بعد از یک دوره فاصله‌گیری کشورهای غربی از بن سلمان به خاطر ماجرای خاشقجی و ارتباط وی با این مسئله، صورت گرفت.

ارسال نظر: