X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 10 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 209
تاریخ ثبت : دوشنبه, 10 مرداد,1401 | 12:19 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 10 مرداد,1401 | 11:55 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 10 مرداد,1401 | 12:21 ب.ظ

سوئد رکورد دار تیراندازی‌های مرگبار در میان کشورهای اروپایی است

  • سوئد رکورد دار تیراندازی‌های مرگبار در میان کشورهای اروپایی است
سالانه حدود ۷ هزار نفر بر اثر جراحات ناشی از گلوله جان خود را در اروپا از دست می دهند که در این میان سوئد رکوددار تعداد تیراندازی های مرگبار است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، حدود ۷ هزار نفر (9 نفر در هر صد هزار نفر) هر ساله بر اثر جراحات ناشی از گلوله در اروپا جان خود را از دست می دهند، از جمله خودکشی، تصادفات غیر عمد با اسلحه گرم، و قتل های جنایی؛ که در این میان سوئد رکورددار تعداد تیراندازی های مرگبار است.

بر اساس گزارش "courthousenews"، تنها در فاصله بین ژانویه تا مه امسال 30 نفر در تیراندازی در کشور اسکاندیناوی کشته شدند، اتفاقی نگران کننده که نشان می دهد چگونه درگیری های کوچک بر سر مسائل نژادپرستی به اعمال خشونت آمیز تبدیل می‌شود.

تعداد تیراندازی های مرگبار در سوئد از سال 2005 هر ساله افزایش یافته است، مشکلی که شورای ملی سوئد برای پیشگیری از جرم در سال گذشته مطرح کرد.

در گزارش سایت کورت هاس نیوز آمده است تنها در پنج ماه اول 30 نفر به ضرب گلوله در سوئد کشته شدند، که باعث ترس مقامات پلیس و دولت سوئد از شکسته شدن رکورد سالانه 47 قربانی تیراندازی شد.

این در حالیست که افزایش تیراندازی ها کانون بحث در سوئد و کشورهای همسایه آن، دانمارک و نروژ شده است، چون نشان دهنده افزایش قربانیان و تمایل به گسترش خشونت به محله های مسکونی خارج از شهرهای بزرگتر تبدیل شده است.

"یرژی سارنکی"، استاد بخش جرم شناسی دانشگاه استکهلم در این رابطه می گوید به طور کلی، کشور اسکاندیناوی نسبت به سایر کشورهای اروپایی شاهد میزان بیشتری از تیراندازی های تصادفی و پراکنده مرتبط با جوانان است.

وی سطح پایین اشتغال، به خطر افتادن استانداردهای عمومی زندگی و عدم امکان ادامه تحصیل در سنین نسبتاً جوان را به‌ عنوان عوامل اصلی رویدادهای خشونت‌باری که در دهه گذشته تشدید شده است، توصیف می کند.

"کلارا هرادیلووا سلین"، تحلیلگر شورای ملی پیشگیری از جرم سوئد، با اشاره به گزارش یک سازمان دولتی در 2021 در مورد قتل با اسلحه، بازارهای غیرقانونی مواد مخدر، باندهای جنایتکار یا سطح پایین اعتماد به پلیس را مسئول این موضوع می داند.

ارسال نظر: