X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 10 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 151
تاریخ ثبت : دوشنبه, 10 مرداد,1401 | 01:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 10 مرداد,1401 | 12:35 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 10 مرداد,1401 | 01:05 ب.ظ

موج اعتصاب کارکنان هوایی اروپا این بار به اسپانیا رسید/ تهدید کارکنان به اخراج از کار

  • موج اعتصاب کارکنان هوایی اروپا این بار به اسپانیا رسید/ تهدید کارکنان به اخراج از کار
اعتصاب کارکنان خطوط هوایی رایان ایر در اسپانیا و برخی کشورهای اروپایی با تهدید دولت‌های این کشورها مبنی بر ممنوعیت اعتصاب ها و اخراج معترضین مواجه شده است.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، کارکنان خطوط هوایی رایان ایر در اسپانیا و برخی کشورهای اروپایی در حالی صورت گرفت که ماده 25 اعلامیه جهانی حقوق بشر به وظایف آشکار دولت ها در تأمین رفاه و معیشت مناسب شهروندان اشاره و تاکید دارد.

بر اساس گزارش سایت ورد سوشیالیست، کارکنان خطوط هوایی رایان ایر اسپانیا، بر سر حقوق، شرایط کار، بهبود شرایط کار، حقوق بالاتر برای جبران تورم 10 درصد، دستمزد ساعات آموزشی اعتصاب کردند.

اعتصاب‌های مکرر خدمه رایان ایر بر روی 2650 پرواز و نزدیک به چهارصد هزار مسافر تاثیر گذاشته است.

این گزارش همچنین افشاء می کند شرکت رایان ایر با اطمینان از همدستی و حمایت دولت، همه اعتصاب کنندگان را اخراج خواهد کرد.

طبق این گزارش معترضین در بیانیه ای مشترک به نقض قوانین کار و حقوق اساسی مانند حق اعتصاب و بی توجهی به احکام دادگاه و اشاعه ترس، تهدید و اجبار علیه کارکنان از سوی شرکت هواپیمایی اعتراض کرده اند.

در برخی اعتصابات اخیر، خودروهای زرهی و پلیس ضد شورش علیه کارکنان اعتصابی مستقر شده بود. دولت اسپانیا همچنین، 23000 پلیس را برای سرکوب اعتصاب کامیون داران علیه افزایش قیمت سوخت در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین بسیج کرد.

طی ماه گذشته، کارکنان رایان ایر در بلژیک، ایتالیا و پرتغال نیز دست به اعتصاب زده اند.

اتحادیه کارگری معروف اسپانیا که از بسیج بین المللی در حال ظهور کارگران وحشت دارد، تلاش فراوانی می کند تا اتحاد بین المللی کارگران را شکسته و اعتصاب را خفه کند.

ارسال نظر: