X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 مرداد 1401
مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی؛
تعداد بازدید خبر : 240
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 11 مرداد,1401 | 04:17 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 11 مرداد,1401 | 03:59 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 29 مرداد,1401 | 02:59 ب.ظ

عمر هواش: شیرین ابوعاقله به یک نماد بین المللی تبدیل شده است

  • عمر هواش: شیرین ابوعاقله به یک نماد بین المللی تبدیل شده است

عمر هواش نماینده خانواده ابوعاقله در مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی، گفت: شیرین ابوعاقله به یک نماد بین‌المللی حقیقت و آزادی بیان و مقاومت در افکار عمومی جهان تبدیل شده است.
 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، عمر هواش، خبرنگار شبکه الجزیره و همکار شیرین ابوعاقله به نمایندگی از خانواده ابوعاقله در مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی امروز سه شنبه، ۱۱ مرداد، با اشاره به شهادت خبرنگار الجزیره، اظهار داشت: شیرین بعد از شهادت به یک نماد بین‌المللی حقیقت و آزادی بیان و مقاومت در افکار عمومی جهان تبدیل شده است.

وی از جانب دولت قطر، شبکه الجزیره، و خانواده «ابوعاقله» از مقام‎های جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه قدردانی کرد و افزود: تشییع پیکر ابوعاقله، یک تشییع ویژه بود چرا که علیرغم مخالفت اسراییل با برافراشتن پرچم فلسطین در مراسم تشییع در قدس، پیکر شیرین یا پرچم فلسطین تشییع شد و این یک پیروزی برای شیرین حتی بعد از مرگش بود.

هواش تاکید کرد: شیرین ابوعاقله دارای تابعیت آمریکا بود اما انتخاب کرد که در در درجه اول فلسطینی باشد و برای مردم فلسطین مبارزه کند.

خبرنگار شبکه الجزیره ادامه داد: تحقیقات درباره ترور ابوعاقله در ۳ سطح ادامه دارد؛ این شکایت‎ها از سوی شبکه الجزیره و خانواده «ابوعاقله»، تشکیلات خودگردان فلسطین و شخصیت‎های مختلف مطرح شده است.

به گفته وی، انگشت اتهام در این موضوع به سمت رژیم صهیونیستی است چرا که سربازان این رژیم در محل حادثه حضور داشتند و بسیار روشن است که سربازان رژیم صهیونیستی ابوعاقله را به شهادت رسانده اند.

وی همچنین گفت: فشار رژیم صهیونیستی و آمریکا در خصوص تحقیقات بر روی پرونده شهادت «شیرین ابوعاقله» برای فاش نشدن نتیجه همچنان ادامه دارد.
 

ارسال نظر: