X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 142
تاریخ ثبت : شنبه, 22 مرداد,1401 | 11:50 ق.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 20 مرداد,1401 | 11:31 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 22 مرداد,1401 | 11:50 ق.ظ

هشدار سازمان حقوق بشر اروپا- مدیرترانه به وزارت مهاجرت هلند درباره اسکان پناهجویان

  • هشدار سازمان حقوق بشر اروپا- مدیرترانه به وزارت مهاجرت هلند درباره اسکان پناهجویان
سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه طی نامه ای به وزارت مهاجرت هلند در خصوص اسکان پناهجویان هشدار داد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه، نامه‌ای اضطراری به وزیر مهاجرت هلند مبنی بر فراانباشتگی مراکز موقت نگاهداری از پناهجویان از جمعیت و همچنین تأخیرهای جاری در فرآیند رسیدگی به درخواست‌های پناهجویی ارسال نمود.

این در حالی است که مجموع این دو معضل شمار زیادی از پناهجویان را ناگزیر به اقامت در فضاهای باز، حتی برخی را برای هفته‌های متمادی، کرده است.

در این نامه علاوه بر تأکید بر دو معضل فقدان اسکان موقت پناهجویان و بروز تأخیر در زمینه رسیدگی به دعاوی‌شان، به اظهارات برخی از آن‌ها در زمینه دریافت تنها یک وعده غذای ناکافی در روز اشاره شده که مجموعه این عوامل سلامت جسمی و روحی پناهجویان را، به ویژه با توجه به بالا رفتن شدید دمای هوا، به مخاطره افکنده است.

در نامه این سازمان حقوق بشری از وزیر مهاجرت هلند درخواست شده تا این وضعیت ناگوار را مورد بررسی قرار داده و اقدامات لازم اضطراری در راستای حصول اطمینان از فراهم آمدن سرپناه، غذا، مراقبت‌های بهداشتی و سایر ملزومات اولیه برای پناهجویان را اتخاذ نماید.

از دیگر درخواست‌های ذکر شده در این نامه می‌توان به مواردی چون، ضرورت کاهش میزان جمعیت در اردوگاه‌های مهاجرتی، لزوم افزایش کارکنان این مراکز و کاهش میزان تأخیر در فرآیند رسیدگی به درخواست‌های پناهجویی اشاره کرد.

این سازمان حقوق بشری همچنین اقدام دولت هلند به تصویب طرحی جهت اسکان پناهجویان در کشتی‌های تفریحی با تکیه بر ادعای انباشتگی جمعیت در مراکز موقت نگاهداری از آن‌ها را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

در ادامه این نامه آمده است که طرح مزبور علاوه بر غیرانسانی بودن و مورد تحقیر قرار دادن کرامت انسانی پناهجویان، بعد جدیدی از اِعمال تبعیض از سوی دولت هلند در قبال آن‌ها را آشکار می‌سازد، با توجه به این که پناهندگان اوکراینی از این طرح مستثنا شده‌اند.

در خاتمه این نامه ضمن تأکید بر منجر شدن این طرح به اِعمال محدودیت‌های احتمالی در زمینه حق آزادی جا‌به‌جایی پناهجویان و نقض خودسرانه حقوق آن‌ها، در خصوص بروز معضلات روحی – روانی برایشان، با توجه به این که بسیاری از آن‌ها از جنگ و خشونت گریخته‌اند، ابراز نگرانی شده است.



ارسال نظر: