X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 23 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 162
تاریخ ثبت : یکشنبه, 23 مرداد,1401 | 10:32 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 23 مرداد,1401 | 10:21 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 23 مرداد,1401 | 02:20 ب.ظ

۱۵ سازمان حقوق بشری خواستار آزادی فعال بحرینی شدند

  •  ۱۵ سازمان حقوق بشری خواستار آزادی فعال بحرینی شدند
سازمان‌های حقوق بشری طی نامه ای از دولت بحرین خواستار آزادی"عبدالجلیل السنکیس"، فعال مخالف رژیم آل خلیفه شدند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، ۱۵ سازمان بین‌المللی حقوق بشری از جمله دیده‌بان حقوق بشر از رژیم بحرین خواستند «عبدالجلیل السنکیس»، فعال مخالف این رژیم را که از اوایل خرداد ماه در اعتراض به بدرفتاری با وی اعتصاب غذا کرده است، آزاد کند.

بر اساس گزارش القدس العربی، در نامه این سازمان‌های حقوق بشری تصریح شده که السنکیس (۶۰ ساله) که از مدت زمان طولانی دست به اعتصاب غذا زده است، به دلیل محرومیت از درمان مناسبت با وضعیت بد جسمانی مواجه است.

«مایکل پیج» معاون مدیر بخش خاورمیانه‌ای دیده‌بان حقوق بشر در این زمینه می گوید: شرم آور است که مسئولان بحرینی دکتر عبدالجلیل السنکیس را از مراقبت‌های پزشکی فوری محروم کرده و علاوه بر آن وی را از ۱۲ سال پیش به صورت ظالمانه زندانی و به حبس ابد محکوم کرده‌اند.

پیچ می افزاید: دولت بحرین باید فورا برای درمان السنکیس اجازه صادر کند.

سازمان‌های حقوق بشری همچنین بر ضرورت آزادی فوری و بی‌قید و شروط السنکیس تأکید کردند.

دکتر عبدالجلیل السنکیس استاد دانشگاه بحرین و فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس در سال ۲۰۱۱ به دلیل شرکت در اعتراضات بازداشت شد. وی به اتهام تلاش برای سرنگون کردن رژیم آل خلیفه به حبس ابد محکوم شد.

السنکیس که از عوارض ابتلا به بیماری‌های کم خونی و تنگی نفس رنج می‌برد، در سنین کودکی دچار فلج اطفال شد و باید از عصا استفاده کن.

او همچنین با درد شدید در ناحیه سینه و کرختی انگشتان و لرزش دست مواجه است.

دیده‌بان حقوق بشر، ائتلاف جهانی مشارکت شهروندان، انجمن قلم انگلیس، انجمن بین‌المللی قلم، دموکراسی اکنون برای جهان عرب، مرکز دموکراسی و حقوق بشر اروپا، آمریکایی‌های حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین، خانه آزادی، کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران، مرکز حقوق بشر خلیج، پژوهشکده حقوق بشر قاهره، طرح دموکراسی در خاورمیانه، موسسه حقوق و دموکراسی بحرین و عفو بین‌الملل از جمله امضا کنندگان این نامه هستند.


ارسال نظر: