X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 23 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 204
تاریخ ثبت : یکشنبه, 23 مرداد,1401 | 02:30 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 23 مرداد,1401 | 02:20 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 23 مرداد,1401 | 02:30 ب.ظ

ده‌ها نهاد حقوق بشری: رژیم آپارتاید صهیونیستی باید به اشغالگری خود پایان دهد

  • ده‌ها نهاد حقوق بشری: رژیم آپارتاید صهیونیستی باید به اشغالگری خود پایان دهد
ده‌ها نهاد حقوق بشری خواستار حمایت از ملت فلسطین و پایان دادن به حملات رژیم آپارتاید اسرائیل به غزه شدند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، ده‌ها سازمان و نهاد حقوقی در کشورهای عربی و اروپایی طی بیانیه‌ای خواستار حفاظت و حمایت از ملت فلسطین و پایان دادن به حملات رژیم آپارتاید اسرائیل به غزه و عدم سرپوش گذاشتن بر حملات مکرر این رژیم صهیونیستی شدند.

بر اساس گزارش سایت عربی ۲۱، این سازمان‌ها اعلام کردند: تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در سایه همدستی بین‌المللی، بی توجهی نهادهای وابسته به سازمان ملل و تن دادن برخی کشورهای عربی به عادی سازی روابط با اسرائیل صورت گرفته است.

این بیانیه می افزاید: حمله علیه غزه در پنجم اوت در چارچوب تلاش اسرائیل برای صدور بحران داخلی آن انجام شد و دولت متجاوز و نژادپرست در حمله جدید خود علیه فلسطینیان زنان، کودکان و سالخوردگان را بدون هیچ تمایزی هدف قرار داد.حمله به غزه غیرنظامیان و تاسیسات حیاتی و مدنی در نوار غزه را هدف قرار داد؛ کسانی که از ۱۷ سال پیش به خاطر محاصره شدید در معرض شرایط نامساعدی قرار دارند و این اقدامات غیرانسانی ناقض تمامی قوانین بین‌المللی است.

این سازمان ها خواستار مداخله فوری نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان ملل جهت ایفای نقششان در توقف کامل حملات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مجبور کردن اسرائیل به پایبند بودن قطعنامه‌های بین‌المللی شدند.

امضاکنندگان این بیانیه همچنین خواستار توقف سیاست استاندارد دوگانه در تعامل با حقوق ملت فلسطین و همچنین توقف صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی و توقف روابط تجاری با اسرائیل شدند و اعلام کردند رژیم صهیونیستی به مثابه تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است.

در خاتمه این بیانیه تاکید شده است: تمامی نهادها و موسسات بین‌المللی ضروری است رژیم اشغالگر صهیونیستی را برای توقف تجاوزات خود علیه غیرنظامیان، کودکان و سالخوردگان تحت فشار قرار دهند و همچنین محاصره نوار غزه با استناد به فصل هفتم منشور سازمان ملل فورا لغو شود و بر اساس آن رژیم صهیونیستی هرچه زودتر به اشغالگری خود پایان دهد.

ارسال نظر: