X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 23 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 184
تاریخ ثبت : یکشنبه, 23 مرداد,1401 | 02:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 23 مرداد,1401 | 02:35 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 23 مرداد,1401 | 02:46 ب.ظ

بن سلمان ۲۴ میلیون دلار برای سرکوب مخالفان خارج از عربستان اختصاص داد

  • بن سلمان ۲۴ میلیون دلار برای سرکوب مخالفان خارج از عربستان اختصاص داد
محمد بن سلمان، مبلغ ۲۴ میلیون دلار را به یگان امنیتی اختصاص داده که به تازگی با هدف سرکوب مخالفان حاکمیت عربستان در خارج از این کشور تشکیل شده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، رژیم سعودی برای تشدید سرکوب مخالفانش در خارج از این کشور، ۲۴ میلیون دلار بودجه اختصاص داده است.

بر اساس گزارش سایت "مرآة الجزیرة"، برخی منابع آگاه فاش کردند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی این مبلغ را برای یک یگان امنیتی اختصاص داده که به تازگی با هدف سرکوب مخالفان سعودی در خارج، آغاز به کار کرده است.

این منابع می افزایند: بن سلمان درخواست کرده است این مبلغ به سرعت در اختیار این یگان جدید قرار داده شود تا جلوی گسترش نفوذ مخالفان از خارج به داخل عربستان گرفته شود. همچنین به گفته آنان، بن سلمان با افزایش حقوق یگان جدید امنیتی و تأمین امکانات فنی جدید برای رصد کردن تحرکات مخالفان عربستانی، موافقت کرده است.

این یگان زیر نظر سازمان امنیت کشور عربستان است که به طور مستقیم زیر نظر بن سلمان فعالیت می‌کند.

این منابع همچنین بیان کردند: بن سلمان دستور داده است این یگان از همه شیوه‌های نظارتی و جاسوسی برای جلوگیری از نفوذ مخالفان به داخل و روابطشان در داخل استفاده کند. بن سلمانِ دستور داده هر کسی که از داخل عربستان با مخالفان در خارج ارتباط برقرار می‌کند بازداشت و جلوی هرگونه فعالیت آنان گرفته شود چرا که افزایش نفوذ و تأثیرگذاری مخالفانِ خارج نشین، موجب نگرانی بن سلمان شده است که احساس می‌کند تهدید خطرناکی برای حکومت استبدادی اوست.

پیش از این سازمان دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرده بود بن سلمان همچنان دیکتاتوری وحشیانه‌ای دارد و مخالفان را به شدت سرکوب کرده است.

این سازمان در بیانیه‌ای تأیید کرد: ولیعهد جوان همچنان پرونده اش در زمینه حقوق بشر، بد و سیاه است و آمریکا نباید وجهه او را بازسازی کند و او بر سرکوب و شکنجه منتقدان در داخل عربستان افزوده است.سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر و منتقدان مستقل در عربستان همچنان ادامه دارد و مسیر سرکوبگری، با وجود آزادی برخی از فعالان برجسته، با شدت ادامه یافته است و مقامات سعودی به سخت گیری بر مخالفان و خانواده‌های آنان با استفاده از شیوه‌های متنوع ادامه می‌دهند.

عفو بین‌الملل نیز طرح جدیدی را با عنوان "محدودیت‌های سفر را لغو کنید" جهت درخواست برای لغو حکم‌های ممنوعیت سفر فعالان زن و مرد و خانواده‌های آنها در عربستان کلید زد و در گزارشی نوشت: در طول سه سالی که از به اصطلاح تغییرات در عربستان می‌گذرد، یک واقعیت موازی پنهان شده و آن سرکوب شدید و مستمر ده‌ها مدافع حقوق بشر، فعال، روزنامه‌نگار زن و مرد عربستانی و چهره‌های مذهبی تنها به دلیل اظهار عقیده‌شان به شکل مسالمت‌آمیز است.

ارسال نظر: