X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 فروردین 1401
تعداد بازدید خبر : 147
تاریخ ثبت : یکشنبه, 23 مرداد,1401 | 03:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 24 فروردین,1401 | 02:59 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 23 مرداد,1401 | 03:43 ب.ظ

انتشار چهارمین بولتن «وضعیت حقوق بشر در کشورها» توسط مرکز پایش ستاد حقوق بشر

  • انتشار چهارمین بولتن «وضعیت حقوق بشر در کشورها» توسط مرکز پایش ستاد حقوق بشر

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با انتشار بولتن‌های خبری،‌ وضعیت حقوق بشر در کشورها را مورد بررسی و پایش قرار داده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، چهارمین شماره این بولتن فروردین ماه ۱۴۰۱، در ۸۷ صفحه منتشر گردیده است.

در این شماره، وضعیت حقوق بشر در کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا،
فرانسه، دانمارک، آلبانی، رژیم صهیونیستی، ایرلند شمالی، ایسلند، یونان، آلمان، هلند، مقدونیه شمالی،اسپانیا و بحرین را مورد برررسی و پایش قرار گرفته است.

در بخش پایش وضعیت حقوق بشر آمریکا،‌ افزایش خشونت علیه کادر درمان و بی توجهی عامدانه در کنترل تعرض به متخصصان آسیایی تبار، بی احترامی و خشونت کلامی و فیزیکی علیه معلمان، مدیران و پرسنل مدارس از جانب دانش آموزان، بی توجهی نظام عدالت کیفری نسبت به عدالت برای قربانیان خشونت جنسی، شرایط نامطلوب زندان های خصوصی و نقض های مکرر حقوق بشر نسبت به زندانیان به ویژه مهاجران و اقلیت ها، ضرب و شتم و تحقیر متهمان در بازداشت از جانب افسر پلیس، افزایش تعداد و شدت تجاوزات جنسی در یگان های ارتش و بی کیفرمانی و مصونیت در قبال اعمال عدالت کیفری مورد توجه قرار گرفته است .

بررسی و پایش وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی ازجمله اقدام غیرقانونی رژیم اسرائیل در بازداشت و اخراج اجباری فعالان حقوق بشر، بی توجهی به وضعیت جسمی و سلامت زندانیان به خصوص زندانیان مبتلا به سرطان، قتل جوانان فلسطینی در بازداشت های خودسرانه و اعتراضات خیابانی، از دیگر موارد منتشره در این دو هفته نامه است.

در بخش پایش وضعیت حقوق بشر کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند و یونان، بی توجهی دولت این کشورها به وضعیت سلامت و امنیت مهاجران و پناهجویان، سکوت مقامات این کشورها در قبال نفرت پراکنی و سخنان نژادپرستانه، وضعیت نامطلوب حبس و نگهداری زندانیان، تحت فشار قرار دادن دختران و زنان محجبه در این کشورها و بازگردانی دسته جمعی پناهجویان، سختی  و رنج معلولان در تهیه مسکن برجسته شده است.

در بخش پایانی این بولتن نیز وضعیت حقوق بشر در بحرین  و همچنین نقض حقوق بشر از سوی عربستان و ائتلاف سعودی در یمن منتشر شده است که از جمله موارد بررسی شده می توان به شهادت بیش از ۸۰ تن و زخمی شدن ۱۵۶ غیرنظامی در حمله امارات و سعودی به یمن و  بازداشت های خودسرانه و غیرقانونی مانند بازداشت عبدالله الخواجه و عدم استرداد وی به ایرلند اشاره کرد.
 

مشاهده فایل پی دی اف چهارمین بولتن وضعیت حقوق بشر در کشورها


 

ارسال نظر: