X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 182
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 02 شهریور,1401 | 10:12 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 02 شهریور,1401 | 10:00 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 02 شهریور,1401 | 10:12 ق.ظ

قتل ۱۵ روزنامه نگار در مکزیک

  • قتل ۱۵ روزنامه نگار در مکزیک

شمار روزنامه نگاران مکزیکی کشته شده در سال جاری میلادی به رقم ۱۵ رسید.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، یکی از روزنامه نگاران مکزیک که در رسانه آنلاین مشغلول به کار بود، در خودروی خود مورد اصابت گلوله افراد ناشناس قرار گرفت و به قتل رسید.

 

بر اساس گزارش گاردین، «فردید رومن»، روزنامه نگار مکزیکی که در جنوب مکزیک کشته شد، پانزدهمین روزنامه نگاریست است که در سال ۲۰۲۲ در این کشور جان خود را از دست داد.


دادستان‌های ایالت «گوئررو» تایید کردند که «رومن» به ضرب گلوله کشته شد. قتل «رومن» در حالی رخ داد که هفته پیش جسد یک روزنامه نگار دیگر اهل ایالت مرزی «سونورا» مکزیک در «آریزونا» کشف شد. به گفته دادستانی وی بر اثر اصابت ضربه به سرش جان باخت.


«گوئررو»، یکی از ۳۱ ایالت است که در باندهای مواد مخدر، نیروهای محافظ مسلح و سایر گروه‌ها به طور مرتب درگیر در این ایالت با هم درگیر می‌شوند.


در اوایل ماه آگوست یک روزنامه نگار مکزیکی دیگر کشته شده بود. مناطق جنوبی مکزیک در سال‌های اخیر تحت تاثیر خشونت کارتل‌های مواد مخدر قرار گرفته اند و جرایم سازمان یافته غالبا در قتل روزنامه نگاران در مکزیک دخیل هستند. مکزیک خطرناک ترین کشور برای خبرنگاران محسوب می‌شود.


نماینده مکزیک در کمیته حفاظت از روزنامه نگاران گفت: اگرچه برخی از بازداشت‌ها در پرونده‌های قبلی قتل‌های مطبوعاتی در سال جاری صورت گرفته است، اما جو مداوم معافیت از مجازات همچنان به این حملات دامن می‌زند.


 

ارسال نظر: