X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 07 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 241
تاریخ ثبت : دوشنبه, 07 شهریور,1401 | 10:18 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 07 شهریور,1401 | 10:09 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 07 شهریور,1401 | 10:35 ق.ظ

شکایت سیاه پوستان لکسینگتون از برخوردهای نژادپرستانه پلیس آمریکا

  • شکایت سیاه پوستان لکسینگتون از برخوردهای نژادپرستانه پلیس آمریکا

گزارش ها جاکیست که دستگیری های دروغین، اعمال زور بیش از حد و ارعاب و انتقام گیری از سیاه پوستان توسط نیروهای پلیس امریکا، مردم منطقه لکسینگتون  را به ستوه آورده است.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، به نقل از سایت خبری می‌سی‌سی‌پی تودی، یک سازمان حقوق مدنی و حقوق بشر بین المللی شکایتی در دادگاه منطقه ای ناحیه جنوبی می سی سی پی علیه مقامات محلی و اداره پلیس در لکسینگتون ثبت کرده است چرا که مردم منطقه می گویند پلیس، ساکنان سیاهپوست منطقه را تهدید کرده و موجب ارعاب آنهاست.
 

 این دادخواست می گوید که رئیس اداره پلیس و برخی مقامات شهر بیش از یک سال است که حقوق قانون اساسی ساکنان سیاه پوست را نقض کرده اند به نحوی که نیروی های تحت امر آنها ساکنین را در معرض دستگیری های دروغین، زور بیش از حد و ارعاب و انتقام گیری از شاکیان قرار می دهند.
 

این سازمان مدافع حقوق شهروندان آمریکایی از دادگاه خواسته که برای جلوگیری از بدرفتاری پلیس با ساکنان، دستور منع برخورد و گشت زنی علیه اداره پلیس لکسینگتون صادر کند. مدیر این سازمان در بیانیه ای گفت: «مرعوب شدن ساکنان لکسینگتون و ترس از اداره پلیس که وظیفه آن محافظت از آنها است، غیرقانونی است.» بیانیه خواستار تحقیقات فدرال در مورد نژادپرستی سیستماتیک در اداره پلیس شهر و مسئولین شهر است.
 

لکسینگتون که حدود 1800 نفر جمعیت دارد و 86 درصد سیاه پوست هستند، یکی از فقیرترین شهرستان های ایالت می سی سی پی است. بر اساس این دادخواست، بیش از 200 شهروند سیاهپوست به طور رسمی یا غیررسمی از برخورد پلیس لکسینگتون در سال گذشته شکایت کردند.

 

ارسال نظر: