X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 13 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 173
تاریخ ثبت : یکشنبه, 13 شهریور,1401 | 03:53 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 13 شهریور,1401 | 03:49 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 13 شهریور,1401 | 03:53 ب.ظ

بحران بزرگ انسانی در یمن با دخالت نظامی ائتلاف سعودی

  • بحران بزرگ انسانی در یمن با دخالت نظامی ائتلاف سعودی

بحران یمن به عنوان بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان همچنان در حال تشدید شدن است و مردم این کشور با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، مداخله نظامی در یمن به سرکردگی عربستان باعث ایجاد یک بحران غیرقابل حل سیاسی، نظامی و انسانی در این کشور شده است.


بر اساس گزارش یونیسف، حملات ائتلاف به سرکردگی عربستان به یمن، این کشور را در بحرانی فرو برده که چشم‌اندازی برای حل آن در آینده نزدیک وجود ندارد؛ بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های حیاتی این کشور به طور کامل نابود شده و مردم یمن با مشکلات عمده‌ای از جمله در زمینه تامین غذا، آب آشامیدنی  سالم و مراقبت‌های بهداشتی مواجه هستند. حدود ۱۲ میلیون کودک در یمن به کمک‌های فوری نیاز دارند؛ این کشور در چنگال یک بحران غذایی وحشتناک قرار دارد که اکنون تشدید شده است.


وضعیت اکنون به حدی بد است که تقریبا همه کودکان یمن (از هر پنج کودک چهار نفر) برای زنده ماندن به کمک فوری بشردوستانه نیاز دارند.بیش از ۲ میلیون کودک به طرز خطرناکی دچار سوء تغذیه هستند و نیاز به درمان فوری دارند، در حالی که بیش از ۴۰۰ هزار نفر اکنون با گرسنگی حاد مواجه هستند؛ کودکان در یمن بسیار نزدیک به مرگ هستند.
 

طبق گزارش « activelink»، هر ۱۰ دقیقه یک کودک در یمن به دلایل قابل پیشگیری جان خود را از دست می‌دهد؛ اکنون بیش از ۲ میلیون کودک یمنی زیر پنج سال دچار سوءتغذیه هستند و ۴۰۰ هزار نفر از این کودکان از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند که تهدید کننده‌ترین شکل سوء تغذیه است.


نیمی از بیمارستان‌های یمن بر اثر حملات ائتلاف عربستان ویران شده و آنهایی که باقی مانده‌اند برای مقابله با کرونا و موارد فزاینده سوء تغذیه تلاش می‌کنند.


در حال حاضر، یمن با سطوح بی‌سابقه‌ای از گرسنگی مواجه است؛ بحران موجود اکنون با مواردی مانند شیوع ویروس کرونا، تورم و تغییرات آب و هوایی بدتر شده است و کودکان یمن در بدترین بحران انسانی جهان با تلاش روزانه برای زنده ماندن روبرو هستند.

 

برچسب ها: عربستان, یمن
ارسال نظر: