X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 20 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 169
تاریخ ثبت : یکشنبه, 20 شهریور,1401 | 04:32 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 20 شهریور,1401 | 04:25 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 20 شهریور,1401 | 04:32 ب.ظ

گزارش شورای اروپا درباره وضعیت بغرنج زندان‌های یونان

  • گزارش شورای اروپا درباره وضعیت بغرنج زندان‌های یونان

شورای اروپا با انتشار گزارشی اعلام کرد که وضعیت زندان‌ها در یونان بسیار بغرنج و خطرناک است.

 

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، شورای اروپا در تازه ترین گزارش خود، وضعیت زندان‌های یونان را  خطرناک، پر ازدحام و فقیرانه توصیف کرده است.


بر اساس گزارش تی آر تی، شورای اروپا در گزارش خود تاکید کرده که مقام‌های یونان به اندازه کافی برای بهبود شرایط زندان‌ها تلاش نکرده و اقدامات لازم را انجام نداده اند.


از سوی دیگر، کمیته پیشگیری از شکنجه و رفتار یا مجازات تحقیرآمیز شورای اروپا (CPT) در گزارش ماه سپتامبر خود درباره زندان‌های یونان نوشت: بسیاری از زندانیان در یونان در شرایطی نگهداری می‌شوند که بر اساس تحقیر و توهین استوار است.
 

این کمیته می افزاید: این گزارش که از بازدید ۱۰ روزه از پنج زندان یونان در پایان سال ۲۰۲۱ تهیه شده است، شرایط بد بازداشت، خشونت بین زندانیان، کمبود شدید کارکنان و ارائه خدمات بهداشتی ناکافی را نشان می‌دهد. اگرچه در برخی از زندان‌های یونان نرخ اشغال بالای ۱۳۰ درصد بود، میانگین نرخ اشغال زندان‌های یونان در گزارش مذکور ۱۱۰ درصد اعلام شده است.


دلیل بازدید مجدد کمیته پیشگیری از شکنجه و رفتار و مجازات تحقیرآمیز، ناکامی یونان در دادن اطمینان به این کمیته درباره انجام اقدام‌های مشخص جهت رفع ایرادات بود.

 

ارسال نظر: