X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 مهر 1401
تعداد بازدید خبر : 184
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 12 مهر,1401 | 01:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 12 مهر,1401 | 01:33 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 12 مهر,1401 | 01:40 ب.ظ

بیانیه وزارت حقوق بشر مردمی یمن درباره فاجعه انسانی در این کشور

  • بیانیه وزارت حقوق بشر مردمی یمن درباره فاجعه انسانی در این کشور
وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که جامعه بین المللی و ابرقدرت‌ها و در راس آن‌ها، آمریکا مسئول تعمیق فاجعه انسانی در یمن هستند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن، جامعه بین المللی و ابرقدرت‌ها و در راس آن‌ها، آمریکا را مسئول سنگ اندازی در مسیر آتش بس و تعمیق فاجعه انسانی در یمن و پیامد‌های منفی آن بر اوضاع انسانی در این کشور دانست.

بر اساس گزارش خبرگزاری یمن، وزارت حقوق بشر دولت مردمی یمن روز دوشنبه در بیانیه‌ای درباره پیامد‌های ناشی از لجبازی‌ها و سرکشی‌های ائتلاف متجاوز به یمن در خصوص به بازی گرفتن حقوق انسانی و اقتصادی مردم یمن هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: ادامه سهل انگاری و بی توجهی کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز در قبال پرونده‌های اقتصادی و انسانی و همدستی سازمان ملل متحد با آن‌ها در خلط مباحث و پرونده‌ها، آتش بس را از محتوای خود خالی کرده است و هیچ پیشرفت بین المللی برای پیروزی مردم یمن و احقاق حقوق مشروع آنان حاصل نشده است و یمنی‌ها هیچ فشار بین المللی بر ائتلاف متجاوز به عنوان عامل اصلی درد و رنج ملت یمن نمی‌بینند.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن و مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی در صنعا نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در تماس تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بر موضع شناخته شده خود مبنی بر ضرورت پرداخت حقوق همه کارمندان و مستمری بازنشستگان، پایان قید و بند‌های ظالمانه بر بنادر الحدیده و فرودگاه صنعا و اینکه کشور‌های متجاوز مسئولیت شکست آتش بس و تشدید مشکلات انسانی ملت عزیز یمن را بر عهده دارند، تأکید کردیم.


برچسب ها: حقوق بشر, یمن
ارسال نظر: