X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 23 مهر 1401
تعداد بازدید خبر : 342
تاریخ ثبت : شنبه, 23 مهر,1401 | 01:00 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 23 مهر,1401 | 12:54 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 23 مهر,1401 | 01:00 ب.ظ

افتتاح اولین هتل مناسب سازی شده برای افراد دارای معلولیت در مشهد

  • افتتاح اولین هتل مناسب سازی شده برای افراد دارای معلولیت در مشهد
اولین هتل مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت در کشور ۲۱ مهرماه در مشهد مقدس به بهره برداری رسید.


به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح هتل رئوف با تاکید بر اینکه زائرسرای رئوف اولین هتل تراز و مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت در کشور است، اظهار داشت: هتل رئوف با همت آقای شهسواری خیر گرانقدر از خطه‌ی یزد و همینطور با کمک‌های استانداری، شهرداری و پشتیبانی یک تیم مهندسی حرفه‌ای ساخته شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان اینکه سالانه ۶۰ هزار نفر به تعداد افراد دارای معلولیت در جامعه اضافه می‌شود، گفت: به علت وقوع حوادث که عمده‌ترین آن مربوط به سوانح رانندگی است، متاسفانه سالانه تعداد ۶۰ هزار نفر به جامعه معلولین در کشور اضافه می‌شوند که از این تعداد ۲ هزار نفر آنها ضایعه نخاعی هستند که توان هیچ‌کاری را ندارند و بستری می‌شوند لذا باید تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرند و از خدمات استفاده نمایند. بنابراین در نظام مسائل سازمان بهزیستی همواره معضلاتی وجود دارد که باید با کمک خیرین عزیز حل شود.

وی افزود: باید به این موضوع توجه کنیم که برخی از افراد تحت پوشش بهزیستی مبتلا به بیماری‌های پیش‌رونده هستند و بایستی خدماتی متناسب با وضعیت خود دریافت نمایند لذا نیازمند تاسیس پردیس توانمندسازی و مجموعه‌های مستقل دیگری همانند هتل رئوف برای این عزیزان هستیم تا بتوانیم اهداف نظام در تعالی و تکریم معلولین را تحقق بخشیم.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه حضور امام رضا(ع) در استان خراسان یک فرصت استثنائی و بسیار مهم است تا در این نقطه از ایران زمینه‌های خدمت‌رسانی بیشتر را مهیا کنیم، گفت: امیدواریم با این هم افزایی‌ها زمینه نزول برکات الهی فراهم شود. افراد تحت پوشش بهزیستی به عنوان کسانی که دچار محدودیت‌های جسمی هستند نیاز بیشتری به اینگونه خدمات رفاهی دارند و بایستی زمینه‌های زیارت آسان برای این گروه از افراد جامعه را فراهم نمائیم.

در ادامه این مراسم محمدرضا شهسواری، خیر نیک‌اندیش درخصوص وضعیت پذیرش هتل گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته اگر هر فرد دارای معلولیت به همراه خانواده خود ۳ شب در این هتل اقامت کند، سالانه تعداد ۱۴ هزار نفر می‌توانند از خدمات این زائرسرا بهره‌مند شوند.

وی افزود: نزدیک ده سال است که توفیق همکاری با بهزیستی شامل حال بنده شده است. متاسفانه نزدیک ۱۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بهزیستی هستند و این آمار واقعا نگران کننده است. امیدواریم نظارت‌ها و پیشگیری‌هایی در این زمینه انجام گیرد تا از آمار افرادی که بر اثر حوادث و سوانح دچار معلولیت می‌شوند، کاسته شود. بنده از ریاست سابق سازمان بهزیستی آقای قبادی دانا و ریاست فعلی آقای قادری بسیار سپاسگذارم که در این امر مهم ما را حمایت نمودند. این دو بزرگوار فارغ از تخصصی که دارند، افراد بسیار متدینی نیز هستند.


ارسال نظر: