X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 225
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 03 آبان,1401 | 11:52 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 03 آبان,1401 | 11:47 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 03 آبان,1401 | 11:52 ق.ظ

یک نهاد حقوق بشری خواستار تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه شد

  • یک نهاد حقوق بشری خواستار تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه شد
سازمان عفو بین‌الملل از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست، جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که در درگیری‌های ماه اوت مرتکب شده، بررسی کند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، عفو بین‌الملل از دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) خواست تا جنایات جنگی احتمالی را پس از حملات انجام شده در جریان یورش مرگبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه آگوست، بررسی کند.

بر اساس گزارش میدل ایست آی، عفو بین‌الملل در گزارش جدیدی که به بررسی شرایط مربوط به سه حمله خاص به غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی می‌پردازد، تاکید کرد که نظامیان صهیونیست از «دقت» حملات خود به غزه در ماه آگوست «به خود می‌بالیدند».

عفو بین‌الملل تاکید کرد که قربانیان حملات به اصطلاح «دقیق» رژیم صهیونیستی شامل یک کودک چهار ساله، یک نوجوان و یک دانش‌آموز فلسطینی می‌شود و این افراد بر اثر شلیک تانک رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

«اگنس کالامارد»، دبیرکل عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای، اعلام کرد: آخرین حمله اسرائیل به غزه تنها سه روز به طول انجامید، اما موجب وارد شدن ضربه‌های روحی و ویرانی جدید بر جمعیت تحت محاصره غزه بود. سه حمله مرگباری که ما بررسی کردیم باید به عنوان جنایات جنگی مورد بررسی قرار گیرند؛ همه قربانیان حملات غیرقانونی و خانواده‌های آنها مستحق عدالت و دریافت غرامت هستند.

«کالامارد» می افزاید: یورش ماه آگوست نظامیان صهیونیست تنها نمونه اخیر خشونت بی‌رویه علیه جمعیت «ستمدیده و جدا شده» غزه بود که سال‌ها تحت محاصره غیرقانونی قرار دارند. دیوان کیفری بین‌الملل علاوه بر بررسی جنایات جنگی ارتکابی در غزه، باید جنایت آپارتاید علیه بشریت را در تحقیقات کنونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در نظر بگیرد.

بنا به اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای سال جاری میلادی، حداقل ۱۶۰ فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه اشغالی توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست به شهادت رسیدند، از جمله ۵۱ فلسطینی در حمله سه روزه رژیم صهیونیستی به غزه در ماه آگوست.

ارسال نظر: