X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 15 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 1133
تاریخ ثبت : یکشنبه, 15 آبان,1401 | 03:13 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 15 آبان,1401 | 03:00 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 15 آبان,1401 | 03:16 ب.ظ

رشد اسلام ستیزی در کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه و آلمان

  • رشد اسلام ستیزی در کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه و آلمان
اروپا و به ویژه آلمان و فرانسه، باید درک کنند که نفرت نسبت به مسلمانان تنها به برهم زدن صلح در این قاره منجر می‌شود و تبعیض علیه مسلمانان باید پایان یابد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، حدود ۲۵ میلیون مسلمان در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند؛ بسیاری از این افراد در قاره اروپا به دلیل برداشت‌های نادرست و پیش‎داوری در مورد مسلمانان اروپایی، بیکار شده‌اند.

بر اساس گزارش دیلی صباح، اکثر مسلمانان در صلح زندگی می‌کنند و از صلح حمایت می‌کنند، اما این واقعیت که برخی حملات توسط به اصطلاح «مسلمانان» انجام می‌شود، راهی برای گسترش اسلام هراسی است، به علاوه، همچنین آشکار است که غیرمسلمانان حملات تروریستی را در اروپا انجام داده‌اند.

این نوع نفرت از مسلمانان که به سرعت در حال افزایش است، عواقب مخرب بسیاری را به دنبال دارد و جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان را افزایش می‌دهد؛ یکی از نمونه‌های غم انگیز این روند، حمله تروریستی اسلام‎هراسانه در «کرایست چرچ» نیوزلند است که به کشتار جمعی بیش از ۴۹ مسلمان بیگناه انجامید.

فرانسه و آلمان با ۴.۷ میلیون نفر، معادل ۷.۵ درصد از کل جمعیت آنها، کشورهای اروپایی با بیشترین جمعیت مسلمان هستند؛ بر اساس نظرسنجی‌های ضد مسلمانان، اسلام یکی از ادیان با سرعت در حال رشد در فرانسه است.

بین قرن های ۱۱ و ۱۳، اروپایی‌ها بسیاری از سبک‌های هنری، قوانین، موارد آموزشی و دیگر جنبه‌های زندگی را از جوامع اسلامی به عاریت گرفتند.مسلمانان آثار باستانی را از طریق ترجمه نجات داده و الهام بخش متفکران آینده هستند.

مسلمانان همچنین به اروپا در توسعه روش‌های علمی کمک کرده‌اند که به تکنیک‌های کشاورزی و پیشرفت فناوری برای مردم اروپا کمک کرده است.

آنها سیستم مدرن دانشگاهی را در اروپا اختراع کردند؛ مسلمانان همچنین بسیار قبل از اینکه اروپاییان در درمان بیماران مشارکت داشته باشند، در پزشکی فعالیت داشته‌اند.

فرانسه و سایر کشورهای اروپایی باید به آموزه‌های اسلامی و ایدئولوژی مبتنی بر صلح احترام بگذارند؛ فرانسه با بستن اجباری مساجد و محدود کردن آزادی و حقوق مذهبی تنها تفرقه افکنی کرده و مسلمانان را تحریک می‌کند.

اسلام.هراسی علیه مسلمانان در جوامع اروپایی و به طور کلی غرب در مقطع اخیر تشدید شده است.

هبه جمال، روزنامه‌نگار فلسطینی _ آمریکایی که یکی از مسلمانانی است که در توئیتر داستان خود درباره آزار و اذیت‌های نژادپرستانه‌ای را که در طول مدت اقامتش در آلمان متحمل شده است، روایت می‌کند، می گوید: فکر نمی‌کنم بدون شوهرم یا حداقل یکی از اعضای خانواده بتوانم خانه را به تنهایی ترک کنم. هر بار که تنهایی بیرون می‌روم یک آلمانی وظیفه خود می‌داند که به من بگوید از من خوشش نمی‌آید.

وی می افزاید: زندگی در آلمان به عنوان یک زن مسلمان برای او به این معنی است که به جای اینکه با خروج از منزل بارها مورد اهانت قرار گیرد باید استقلال و هویت شخصی خود را با ماندن در خانه از دست بدهد.

این روزنامه نگار فلسطینی _ آمریکایی در رشته توییت های خود، آورده است: پس از دو سال اقامت در آلمان، باید بگویم که این کشور واقعاً وحشتناک است. من می‌توانم تعدادی از حوادثی را که برای من اتفاق افتاده و زمانی که حتی من با پسرم هستم روایت کنم. اما هرگز این اتفاق وقتی که من با شوهرم هستم، اتفاق نمی‌افتد زیرا هیچ کس جرئت نمی‌کند چیزی بگوید.

هبه همچنین می گوید: من تعداد زیادی پیام مملو از نژادپرستی و نفرت دریافت کردم که مؤید دیدگاه من در این خصوص است که جامعه آلمان ممکن است هرگز مرا به عنوان یک زن مسلمان نپذیرد. بخصوص که نسبت به حمایت دولت آلمان در خصوص برداشتن اقدامات عملی برای مبارزه با اسلام‌هراسی خوش‌بینی وجود ندارد.

چندی پیش دولت آلمان اعلام کرد که ۸۳ فقره جرم اسلام‌هراسی در سه ماهه اول امسال به ثبت رسیده است که منجر به مجروح شدن ۵ نفر شده است. همچنین ۷۶۸ مسجد در آلمان طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ مورد حمله قرار گرفته است.

ارسال نظر: