X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 29 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 158
تاریخ ثبت : یکشنبه, 29 آبان,1401 | 03:18 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 29 آبان,1401 | 03:13 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 29 آبان,1401 | 03:18 ب.ظ

دادگاه حقوق بشر اروپا به شکایت علیه امارات رسیدگی می کند

  • دادگاه حقوق بشر اروپا به شکایت علیه امارات رسیدگی می کند
گروهی از قربانیان شکنجه و جنایات جنگی امارات در یمن قصد دارند علیه رئیس این کشور در دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کنند.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، قربانیان شکنجه و جنایات جنگی در یمن قصد دارند علیه «بن زاید»، رئیس امارات در دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کنند.

بر اساس گزارش بحرین لیکس، این امر پس از آن صورت می‌گیرد که سیستم قضایی فرانسه پرونده‌ای را که در این کشور علیه «بن زاید» تشکیل شده بود بسته و تصمیمات قبلی مبنی بر مصونیت او از اتهام «همدستی در اعمال شکنجه» در چارچوب جنگ یمن را تایید کرد.

دادگاه عالی جنایی فرانسه اخیرا تلاش‌ها برای بازگشایی تحقیقات درباره رئیس‌ امارات به اتهام همدستی وی در شکنجه در یمن را رد کرد.دادگاه تجدیدنظر فرانسه تصمیم دادگاه بدوی این کشور مبنی بر بسته شدن تحقیقات درباره «بن زاید آل نهیان» را تأیید کرد که پس از شکایت یک گروه حقوق بشری و شش فرد یمنی در سال ۲۰۱۸ آغاز شده بود.

دادگاه فرانسه در تصمیم خود که به رویت خبرگزاری فرانسه رسیده، حکم داد که هیچ دلیلی برای پذیرش درخواست تجدیدنظر وجود ندارد.این پرونده به نوامبر ۲۰۱۸ باز می‌گردد، زمانی که شش فرد یمنی و «ائتلاف بین‌المللی برای دفاع از حقوق و آزادی‌ها» در جریان دیدار «بن زاید» از این کشور، در دادگاه پاریس، شکایتی را علیه وی به اتهام جنایات علیه بشریت ارائه کردند.

شاکیان به ویژه از اعمال شکنجه انجام شده در بازداشتگاه‌های یمن تحت کنترل نظامیان امارات، علاوه بر زخمی شدن یا مرگ بستگان خود در نتیجه بمب‌گذاری‌های انجام شده در مراسم تدفین در صنعا در اواخر سال ۲۰۱۶ شکایت کردند که توسط ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان انجام شد.

یکی از شاکیان پرونده گفته که در هنگام آزادی بازداشت شدگان یمنی که توسط نیروهای اماراتی دستگیر شده بودند، زندانی شده است و او را به مدت ۴۸ ساعت در حفره‌ای به اندازه یک بشکه قرار داده بودند، در حالی که دست‌ها و پاهای وی را با زنجیر بسته بودند.

ارسال نظر: