X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 10 دی 1401
تعداد بازدید خبر : 184
تاریخ ثبت : شنبه, 10 دی,1401 | 11:07 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 10 دی,1401 | 09:02 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 10 دی,1401 | 11:09 ق.ظ

آزادی یک محکوم به قصاص پس از ۲۰ سال با کمک خیران

  • آزادی یک محکوم به قصاص پس از ۲۰ سال با کمک خیران
جوانی که از ۱۸ سالگی به مدت ۲۰ سال در زندان بسر می برد با جلب رضایت اولیای دم و پرداخت دیه توسط خیران محلی استان بوشهر آزاد شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، نوح کرمی آخن، یکی از خیران اهل تسنن، در رابطه با کمک به آزادی محکومان با پرداخت بدهی و دیه و جلب رضایت اولیای دم، اظهارکرد: در بحث ایجاد سازش جهت آزادی زندانیان یا رهایی از قصاص محکومان برای گذشت شاکی و یا جلب رضایت اولیای دم معمولا از نفوذ افراد معتمد محلی استفاده می‌کنیم.

وی در تشریح یک مورد گذشت اولیای دم از قصاص نفس با تلاش افراد محلی و خیران، بیان کرد: در شهرستان لامرد استان بوشهر جوانی که از ۱۸ سالگی به مدت ۲۰ سال در زندان بسر می برد با جلب رضایت اولیای دم و پرداخت دیه توسط خیران محلی با رهایی از قصاص از حبس نیز آزاد شد.

این خیر بوشهری توضیح داد: خانواده اولیای دم این پرونده به دلیل عرف و اعتقادات محلی دریافت دیه را کاری زشت و مذموم می دانستند که برای متقاعد کردن آنها به دریافت دیه و گذشت از قصاص تعداد زیادی از معتمدین و افراد با نفوذ محلی به منزل اولیای دم مراجعه کردند اما موفق به کسب رضایت نشدند.

وی ادامه داد: در همین حین مطلع شدیم مردم منطقه برای یکی از سیدهای محلی احترام ویژه‌ای قائلند که بسیار جالب بود که به محض پادرمیانی این سید محترم و صحبت وی با خانواده اولیای دم پس از ۲۰ سال رضایت خود را اعلام کردند.

کرمی آخن با اشاره به کمک خیران محلی به درمان افراد بیماری که توانایی پرداخت هزینه درمان خود را ندارند، افزود: در چند سال گذشته با پرداخت دیه توسط خیران بیش از 30 زندانی جرایم غیرعمد بوشهری از زندان آزاد شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که شیعه یا سنی بودن زندانیان چه تاثیری در کمک شما به آزادی آن‌ها دارد، گفت: در جهت کمک به آزادی زندانیان و همنوعان انسانیت برای ما در اولویت است و از کسی نمی پرسیم که شیعه هستی یا سنی؟

برچسب ها: قوه قضائیه, قصاص
ارسال نظر: