X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 01 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 243
تاریخ ثبت : شنبه, 01 بهمن,1401 | 02:44 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 01 بهمن,1401 | 02:07 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 01 بهمن,1401 | 02:44 ب.ظ

مسئول نهاد حقوق بشری: مرگ مهاجران در بازداشتگاه مرزی کانادا هشداری برای دولت است

  • مسئول نهاد حقوق بشری: مرگ مهاجران در بازداشتگاه مرزی کانادا هشداری برای دولت است
هزاران نفر که هر ساله به مرزهای کانادا مراجعه می کنند و برای وضعیت پناهندگی درخواست می دهند، اغلب به مراکز بازداشت و زندان فرستاده می شوند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، دولت کانادا با این افراد به عنوان جنایتکار رفتار می کند، توضیح دولت این است که افسر مهاجرت تشخیص می دهد متقاضی که برای جلسه دادرسی در هیئت مهاجرت و پناهندگی حاضر نمی شود گناهکار است.

بر اساس گزارش thelinkpaper، یک زندانی در یک مرکز نگهداری مهاجران در سوری بریتیش کلمبیا، پس از اینکه در روز کریسمس بدون توجه رها شد، درگذشت.

بر اساس گزارش های خبری، بین آوریل 2019 تا مارس 2020، تقریباً 9000 نفر از جمله 138 نوزاد و کودک در بازداشتگاه های مهاجرتی در کانادا بازداشت بودند.

از سال 2000، حداقل 16 نفر در این بازداشتگاه ها جان خود را از دست داده اند.

یک استاد حقوق UBC در یک برنامه رادیویی درباره این موضوع اظهار داشت که CBSA از ارائه اطلاعات به مردم در مورد بازداشتی که در بازداشتگاه جان باخته است خودداری می کند.

آژانس، نام، سن، کشور مبدا یا هیچ شرایطی درباره مرگ این فرد را منتشر نکرده است.

این استاد حقوق ادامه داد: بازداشت شدگان اغلب در غل و زنجیر هستند و به عنوان جنایتکار با آنها رفتار می شود، اما هیچ یک از حمایت هایی که از مجرمان انجام می شود در دسترس آنها نیست.

سامر مسکاتی، که سخنگوی سازمان دیده بان حقوق بشر است درباره شرایط بازداشت در سراسر کانادا و نقض حقوق بشر هشدار می دهد و می گوید: «این واقعاً راه شرم آوری است که افراد در بازداشتگاه های مهاجرتی حتی پس از مرگ نیز از شرایط انسانی بهره مند نمی شوند. این بسیار نگران کننده است که هیچ محدودیت زمانی برای مدت زمانی که یک فرد می تواند در بازداشتگاه مهاجران نگه داشته شود وجود ندارد.

وی می افزاید: صرفاً به این دلیل که شخصی برای وضعیت پناهندگی درخواست داده است به این معنی نیست که باید به عنوان یک مجرم با او رفتار شود. صرف نظر از وضعیت آنها در یک کشور، مهاجران از حقوق بشر، از جمله حق آزادی از بازداشت خودسرانه و دسترسی برابر به دادگاه برخوردارند.

میلیون ها نفر در سراسر جهان مجبور به ترک خانه های خود می شوند، بسیاری از ثروتمندترین کشورها به جای محافظت از پناهندگان، درهای خود را به روی مهاجران می بندند و تعداد انگشت شماری از کشورها را به تنهایی رها می کنند.

ارسال نظر: