X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 180
تاریخ ثبت : دوشنبه, 24 بهمن,1401 | 04:24 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 24 بهمن,1401 | 10:16 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 24 بهمن,1401 | 04:24 ب.ظ

پنهان کاری درباره شیوع کرونا در گوانتانامو

  • پنهان کاری درباره شیوع کرونا در گوانتانامو
گزارش‌ها حاکی از شیوع گسترده کرونا در زندان بدنام گوانتانامو و مخفی‌کاری مقامات این زندان است.


به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، شیوع ویروس کرونا در زندان بدنام گوانتانامو، باعث نگرانی مشاوران حقوقی و اعضای خانواده بازداشت شدگان در بحبوحه عدم شفافیت در مورد وضعیت افراد مبتلا شده است.

بر اساس گزارش الجزیره، آلکا پرادان، وکیل بین‌المللی حقوق بشر که وکالت یکی از زندانیان گوانتانامو را برعهده دارد، می‌گوید: همانطور که می‌دانم، بسیاری از زندانیان در هر دو اردوگاه گوانتانامو در چند هفته گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند، اگرچه دولت آمریکا اعداد را تایید نمی‌کند.

یک منبع آگاه دیگر در این خصوص گفت: این یک شیوع گسترده است؛ این شدیدترین شیوع در جمعیت زندانیان در خود زندان است و اولین بار است که چنین چیزی در این مقیاس اتفاق می‌افتد.

دولت آمریکا باید رسیدگی به این موضوع را در اولویت قرار دهد؛ زندان بسیار محرمانه‌ای که توسط آمریکا در کوبا اداره می‌شود، که به عنوان بخشی از به اصطلاح «جنگ علیه تروریسم» در پی حملات ۱۱ سپتامبر افتتاح شد، در حال حاضر حدود ۳۴ زندانی دارد که در دو اردوگاه تقسیم شده‌اند.

پرادان گفت: روزها طول کشید تا دولت آمریکا به هر یک از وکلا اطلاع دهد که آزمایش موکلان آنها مثبت شده است و وقتی ما پرسیدیم که چه گزینه‌های درمانی در دسترس است، به ما گفته شد که پاسخ درخواست ارائه خواهد شد.

در حالی که گوانتانامو زمانی حدود ۷۸۰ زندانی را در خود جای داده بود، اما اکنون تنها کمپ ۵ و ۶ آن فعال هستند؛ بسیاری از زندانیان در این زندان به دلیل درمان و بازداشت طولانی مدت از شرایط سلامتی رنج می‌برند.

پرادان گفت که موکلش، «عمار البلوچی» دو هفته پیش در کمپ ۵ به کرونا مبتلا شده و وضعیت او به دلیل مشکلات سلامتی موجود نگران کننده است. به گفته وی، «عمار قبلا از آسیب مغزی، صدمات متعدد مغزی (TBIs) و اختلالات خواب (ناتوانی در خوابیدن برای بیش از چند ساعت در یک زمان) به دلیل شکنجه در زندان سیا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ رنج می‌برد.»

این وکیل آمریکایی افزود: او همچنین در نتیجه TBI درمان نشده خود دچار زوال شناختی شده است؛ علائم کرونا اضافه شده و خستگی مفرط بسیار نگران کننده بوده است.گمان می‌رود که برخی دیگر از بازداشت شدگان در این مرکز به دلیل عدم اعتماد به مقامات، واکسن را رد کرده‌اند.

علاوه بر این گمان می‌رود که برخی دیگر از بازداشت شدگان در این مرکز به دلیل عدم اعتماد به مقامات، واکسن را رد کرده‌اند.یک منبع آگاه در این باره می‌گوید: زندانیان در گوانتانامو افراد سالخورده هستند و برخی از آنها به بیماری‌های دیگری نیز مبتلا هستند و وضعیت کنونی برای آنها خطرناک است.

ارسال نظر: