X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 184
تاریخ ثبت : دوشنبه, 24 بهمن,1401 | 04:34 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 24 بهمن,1401 | 10:31 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 24 بهمن,1401 | 04:34 ب.ظ

تداوم قتل شهروندان آمریکایی توسط پلیس این کشور

  • تداوم قتل شهروندان آمریکایی توسط پلیس این کشور
یک شهروند آمریکایی دیگر بر اثر تیراندازی پلیس این کشور به قتل رسید.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، پلیس ایالت مینه سوتا آمریکا اعلام کرد تحقیقات درباره قتل یک شهروند توسط پلیس، آغاز شده است.

بر اساس گزارش ای بی سی ، پلیس سنت پل ایالت مینه سوتا با انتشار بیانیه ای ضمن تایید این خبر از ارائه جزئیاتی مانند تعداد گلوله‌های شلیک شده به این مرد خودداری کرد.

افسران حاضر در صحنه به مرخصی با حقوق فرستاده شدند.اداره جنایی مینه سوتا اعلام کرد که به زودی تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های بدنه افسران حاضر در درگیری را پخش خواهد کرد.این حادثه در حالی رخ داد که پلیس با درخواست خویشتنداری از مردم، وعده رسیدگی به پرونده قتل چند شهروند دیگر کشته شده توسط افسران در هفته‌های اخیر را داده است.

قتل تایری نیکولز، شهروند سیاهپوست توسط پلیس از پرونده‌های جنجالی تیراندازی پلیس آمریکا به شهروندان سیاهپوست است که اعتراض‌هایی را در این کشور سبب شد.پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۳ نیز روند تیراندازی مرگبار به شهروندان این کشور را دنبال می‌کند.

در سال ۲۰۲۲ فقط در ۱۲ روز شهروندان آمریکایی توسط پلیس این کشور به قتل نرسیدند.

پایگاه «اکسیوس» در گزارشی در مورد قتل شهروندان آمریکایی به دست پلیس این کشور نوشت که ۳۲ سال از زمان ضبط و انتشار نخستین ویدئوی مربوط به خشونت مرگبار پلیس آمریکا می‌گذرد؛ اکنون دوربین‌های بدنه افسران پلیس، دوربین‌های امنیتی، موبایل‌های شهروندان، دوربین‌های نظارتی و … خشونت و تیراندازی مرگبار پلیس را ضبط می‌کنند.

از سوی دیگر، براساس آمار وزارت دادگستری آمریکا ۸۰ درصد اداره‌های پلیس این کشور تا سال ۲۰۱۶ به دوربین‌های بدنه مجهز شدند.اما مشخص است که همه این دوربین‌ها تاثیری در روند فزاینده خشونت و تیراندازی مرگبار پلیس نداشته است.

یک کارشناس با اشاره به محتوای ویدئوهای منتشر شده از خشونت پلیس به ویژه علیه لاتین تبارها و بومیان آمریکا تاکید کرد: انتشار تصاویر خشونت پلیس می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد؛ جوامع رنگین پوست و بومی با مشاهده اقدام پلیس به تیراندازی و خفه کردن شهروندان عمدتا دارای بیماری‌های روانی، دچار ترس و آسیب گسترده ای می‌شوند.

وی همچنین گفت: باید توجه داشت که وجود تصاویر مربوط به جنایت‌های پلیس به صورت خودکار سبب پاسخگویی این نهاد نمی‌شود؛ ما شاهد افزایش این حس هستیم که تلاش برای برخورد با مجریان قانون، پیامدهایی سنگین دارد.

برچسب ها: پلیس آمریکا
ارسال نظر: