X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 بهمن 1401
تعداد بازدید خبر : 378
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 25 بهمن,1401 | 02:30 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 25 بهمن,1401 | 01:30 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 25 بهمن,1401 | 02:30 ب.ظ

افزایش نگرانی ها درباره پیشنهاد خودکشی به افراد سالمند در ژاپن

  • افزایش نگرانی ها درباره پیشنهاد خودکشی به افراد سالمند در ژاپن
پیشنهاد یک استاد ژاپنی دانشگاه ییل برای بحران پیری جمعیت در این کشور با جنجال‌های بسیاری همراه شده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، «یوسوکه ناریتا»، استادیار ژاپنی اقتصاد در دانشگاه «ییل»، در اظهاراتی جنجالی، این سؤال را مطرح کرده که چگونه می‌توان با پیامدهای به گفته او «جامعه به سرعت در حال پیر شدن ژاپن» کنار آمد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، «ناریتا»، گفته است «احساس می‌کنم تنها راه‌حل کاملاً روشن است؛ در پایان، آیا این خودکشی دسته‌جمعی و «سپوکو»، یک شیوه خودکشی در دوران باستان ژاپن، سالمندان نیست؟

سال گذشته، هنگامی که یک دانش‌آموز از او خواست تا نظریه‌های «سپوکوی جمعی» خود را توضیح دهد، این استاد دانشگاه، صحنه‌ای از یک فیلم ترسناک را که در سال ۲۰۱۹ تولید شده، برای گروهی از دانش‌آموزان توصیف کرد که در آن یک فرقه سوئدی یکی از قدیمی‌ترین اعضای خود را با پریدن از صخره، به سوی خودکشی می‌فرستد.

«ناریتا» در مواقع دیگر موضوع «خودکشی کمکی» را مطرح کرده و در یکی از مصاحبه‌ها، گفت: امکان اجباری کردن آن در آینده، مورد بحث قرار خواهد گرفت.پیشنهاد جنجالی این استاد دانشگاه ۳۷ ساله در میان جوانان ژاپنی مورد توجه قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه «ییل»، در چندین سخنرانی و مصاحبه عمومی در مورد راه حل بحث برانگیز جمعیت سالخورده ژاپن بحث کرده است.ژاپن بالاترین نسبت شهروندان سالخورده را در بین کشورهای جهان دارد و درصد جمعیت بالای ۶۵ سال آن از دهه ۱۹۵۰ به طور پیوسته افزایش یافته است؛ ماه گذشته، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن گفت که این کشور در آستانه یک بحران قرار دارد.

این مواضع بحث برانگیز برخی از سیاستگذاران ژاپنی را نگران کرده است و منتقدان نگران هستند که ممکن است به نوعی احساس عمومی منجر شود که به قانون «اصلاح نژاد» در سال ۱۹۴۸ منتهی شد.

این قانون «حفاظت اصلاح نژاد»، اجازه عقیم‌سازی داوطلبانه و غیرارادی افراد مبتلا به بیماری‌های ارثی، بیماری‌های روانی و ناتوانی‌های ذهنی را می‌داد.به نوشته نیویورک تایمز، «ناریتا» به طور منظم در برنامه‌های آنلاین ژاپنی ظاهر می‌شود.


برچسب ها: حقوق بشر, ژاپن
ارسال نظر: