X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 اسفند 1401
تعداد بازدید خبر : 229
تاریخ ثبت : دوشنبه, 08 اسفند,1401 | 03:22 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 08 اسفند,1401 | 09:14 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 08 اسفند,1401 | 03:22 ب.ظ

افزایش خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی

  • افزایش خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی
برآورد‌های انجام شده نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد از دختران نوجوان آمریکایی به طور جدی به خودکشی فکر می‌کنند.




به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که یک بحران سلامت روان، کودکان را در آمریکا آزار می‌دهد؛ گزارش اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، افزایش اضطراب در دختران نوجوان را برجسته کرده است.

بر اساس گزارش سی‌بی‌اس، گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا نشان می‌دهد که ۳۰ درصد از دختران نوجوان گفته اند به طور جدی به خودکشی فکر کرده اند.

کارشناسان می‌گویند عوامل متعددی برای افزایش وجود دارد؛ از انزوای همه گیر تا خشونت در رسانه‌های اجتماعی.علاوه بر این مطالعه دیگری نشان می‌دهد جوانانی که مورد آزار و اذیت در رسانه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند، چهار برابر بیشتر احتمال دارد افکار خودکشی داشته باشند.

یک کارشناس آمریکایی در این باره می‌گوید: حتی اگر نوجوانی قبلا افسرده بوده یا مشکلات دیگری داشته، هدف خشونت قرار گرفتن در رسانه‌های اجتماعی واقعا می‌تواند عامل باشد.

طبق گزارش جدید CDC، تقریبا از هر ۵ دختر نوجوان آمریکایی سه نفر در سال ۲۰۲۱ دائماً احساس غمگینی یا ناامیدی داشتند و ۳۰ درصد گفتند که به طور جدی به خودکشی فکر کرده‌اند.این رقم در مقایسه با یک دهه قبل تقریباً ۶۰ درصد افزایش یافته است و در همین حال حدود ۲۰ درصد از دختران گزارش کردند که در سال گذشته میلادی تجاوز یا سایر خشونت‌های جنسی را تجربه کرده‌اند که نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

علاوه بر این بیش از یک چهارم نوجوانان سرخپوست آمریکایی و بومیان آلاسکا گفته‌اند که به طور جدی به یک اقدام خودکشی فکر کرده‌اند و احساس غم و ناامیدی مداوم بیش از یک سوم کودکان از هر نژاد و قومیت را تحت تاثیر قرار داد و نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

نتایج منعکس کننده نظرسنجی‌ها و گزارش‌های قبلی است و بسیاری از روند‌ها قبل از همه‌گیری کرونا شروع شده بودند؛ کارشناسان بهداشت روان می‌گویند، اما انزوا، تحصیل آنلاین و افزایش اتکا به رسانه‌های اجتماعی در طول همه‌گیری کرونا، اوضاع را برای بسیاری از کودکان بدتر کرده است.

مدیر ارشد علمی انجمن روانشناسی آمریکا، گفت: نتایج منعکس کننده چندین دهه بی توجهی نسبت به سلامت روان، به ویژه برای کودکان است؛ در دهه‌های اخیر، خودکشی دومین یا سومین علت مرگ و میر جوانان بین ۱۰ تا ۲۴ سال بوده است و تلاش‌ها معمولاً در دختران شایع‌تر است.

ارسال نظر: