X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 اسفند 1401
تعداد بازدید خبر : 120
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 24 اسفند,1401 | 03:29 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 24 اسفند,1401 | 03:27 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 24 اسفند,1401 | 03:42 ب.ظ

بیش از 200 روزنامه‌نگار هدف خشونت‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

  • بیش از 200 روزنامه‌نگار هدف خشونت‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری
رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی ۲۱۵ روزنامه‌نگار را در کرانه باختری هدف اقدامات خشونت بار خود قرار داده است.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران در گزارشی اعلام کرد که نظامیان صهیونیست در سال گذشته میلادی، ۲۱۵ روزنامه نگار فلسطینی را در کرانه باختری و قدس اشغالی هدف قرار دادند.


به گزارش «میدل ایست مانیتور»، کمیته مذکور، ارقام را به مناسبت روز ملی مجروحان فلسطینی منتشر کرد. علاوه بر این گزارش‌ها حاکی است که رژیم اشغالگر صهیونیستی در تجاوزات روزانه خود به خبرنگاران از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی استفاده می‌کند.

 

به گفته مقام‎های کمیته حمایت از روزنامه نگاران فلسطینی، نظامیان صهیونیست به خبرنگاران فلسطینی اهمیتی نمی‌دهند و حتی زمانی که به وضوح جلیقه‌های ضد گلوله به تن دارند، به سمت آن‌ها شلیک می‌کنند.


این کمیته همچنین با اعلام زخمی شدن ۵۴ نفر از سوی نیرو‌های اشغالگر در کرانه باختری و قدس اشغالی، گفت که ماه می‌ بیشترین تعداد زخمی‌ها را در میان خبرنگاران داشت و آن‌ها هدف قرار می‌گیرند تا از مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی جلوگیری شود.


نیرو‌های رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ اقدامات خشونت‌بار خود را علیه روزنامه نگاران فلسطینی به شدت افزایش دادند و از جمله این اقدامات آن‌ها به شهادت رساندن «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره بود؛ چند نهاد رسانه‌ای برجسته از جمله الجزیره، تحقیقات خود را در این زمینه انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که «ابوعاقله» با گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.
 

۴۰ روزنامه نگار فلسطینی در سال گذشته میلادی از سوی نیرو‌های صهیونیست بازداشت شدند که ۲۰ نفر از آن‌ها هنوز در زندان هستند. با این وجود رژیم صهیونیستی همواره علیه روزنامه‌نگاران در اراضی اشغالی با خشونت رفتار کرده و از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۵۵ روزنامه نگار فلسطینی را از سوی این رژیم به شهادت رسیده اند.


مقام‎های رژیم صهیونیستی نه‌تنها هیچگونه پاسخگویی در این زمینه نداشته‌اند بلکه با ادعا‌های واهی اقدامات خود را علیه خبرنگاران توجیه می‌کنند؛ درباره «شیرین ابوعاقله» در ابتدا رژیم صهیونیستی از پذیرش مسئولیت این اقدام نیز خودداری می‌کرد.

 

ارسال نظر: