X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 04 فروردین 1402
تعداد بازدید خبر : 186
تاریخ ثبت : شنبه, 05 فروردین,1402 | 02:12 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 04 فروردین,1402 | 04:50 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 05 فروردین,1402 | 02:12 ب.ظ

یک نهاد حقوق بشری خواستار پایان آپارتاید رژیم صهیونیستی با ۲۰۰ هزار امضاء شد

  • یک نهاد حقوق بشری خواستار پایان آپارتاید رژیم صهیونیستی با ۲۰۰ هزار امضاء شد

بیش از دویست هزار نفر با جمع آوری طوماری خواستار پایان دادن به سیاست‌های آپارتاید رژیم صهیونیستی و مجازات نیرو‌های ارتش و شهرک نشینانی شدند که علیه فلسطینیان حملاتی را انجام داده اند.



 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، روزنامه رای الیوم در گزارشی نوشت: دفاتر سازمان عفو بین‌الملل در سرتاسر جهان طوماری‌هایی را با امضای بیش از ۲۰۰ هزار نفر به مقامات اسرائیلی تحویل دادند و از آن‌ها خواستند به تخریب خانه‌های فلسطینیان به عنوان اولین گام برای برچیدن نظام آپارتاید پایان دهند.

این طومار با عنوان «آپارتاید و تبعیض نژادی را ویران کنید نه منازل فلسطینیان را» برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ارسال خواهد شد در حالیکه مردم حداقل ۱۷۴ کشور جهان آنرا امضا کرده اند.

این امضا‌ها در روز جهانی رفع تبعیض نژادی ارائه شده اند. جامعه جهانی هر ساله به یاد ۶۹ معترض مسالمت جو و ضد آپارتاید که توسط پلیس آفریقای جنوبی در ۲۱ مارس ۱۹۶۰ کشته شدند، گرامیداشت این روز را برگزار می‌کند.

هبة مورایف، مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل گفت: «سیاست‌های برنامه‌ریزی شده تبعیض‌آمیز اسرائیل و تخریب روشمند خانه‌های فلسطینیان نماد و مظهر نژادپرستی نهفته در قلب رژیم آپارتاید و نشان از وحشیگری آن است؛ به طوریکه مقامات اسرائیلی به مدت چندین دهه با اخراج فلسطینیان از خانه‌هایشان و آواره‌کردن آن‌ها از سرزمین‌شان، به دنبال بر هم زدن ترکیب جمعیتی و دستیابی به اهداف جمعیتی نژادپرستانه خود بوده اند. آن‌ها از آغاز سال ۲۰۲۳، بیش از ۴۰۰ فلسطینی را در نتیجه تخریب خانه هایشان آواره کرده اند، در حالی که صد‌ها هزار نفر نیز هنوز در خطر آوارگی هستند.

«هبه مرایف» ادامه داد: رژیم آپارتاید، جنایت علیه بشریت و نقض فاحش حقوق بشر است و تداوم ناکامی در بازخواست مقامات اسرائیلی لکه ننگی بر وجدان جامعه بین‌المللی است. این در حالی است که امروزه تقاضای عفو بین الملل برای پایان دادن به این بی عدالتی از حمایت ۲۰۳ هزار و ۴۱۰ نفر از کشور‌های سراسر جهان برخوردار است. این همبستگی به ما یادآوری می‌کند فریاد‌ها علیه رژیم نژاد پرست اسرائیل روز به روز بلندتر می‌شود و ما تا زمانی که این نظام برچیده نشود و مقامات اسرائیلی پاسخگو نباشند، سکوت نخواهیم کرد.»

در بیانیه این سازمان نیز آمده است با تشکیل شورای حقوق بشر سازمان ملل، عفو بین‌الملل از کشور‌های عضو می‌خواهد تا از اقدامات و تصمیمات با هدف پایان دادن به رژیم آپارتاید اسرائیل حمایت کنند. بخشی از این تصمیمات شامل تکمیل بودجه برای پایگاه داده خا و اطلتعات سازمان ملل درباره شرکت‌هایی است که در فعالیت‌های شهرک‌سازی‌های غیرقانونی شرکت دارند یا به نحوی با آن‌ها در تعامل هستند. کشور‌ها همچنین باید تعهدات قانونی خود را انجام دهند و اقداماتی را برای پاسخگو کردن اسرائیل در قبال نقض‌ها و تخلفاتش، از جمله از طریق بررسی دوره‌ای پرونده اسرائیل، که برای نهم ماه مه در شورای حقوق بشر برنامه‌ریزی شده است، انجام دهند.

عفو بین‌الملل مجدداً از همه کشور‌ها می‌خواهد که بر مقامات اسرائیلی فشار بیاورند تا به تخریب خانه‌ها، آوارگی و کوچ اجباری فلسطینیان و گسترش شهرک‌سازی پایان دهند.
این سازمان در خاتمه، لغو محاصره نوار غزه و پایان دادن به سیاست گریز از مجازات عاملان حملات غیرقانونی علیه فلسطینی‌ها یعنی نیرو‌های ارتش و شهرک نشینان را خواستار شده است.

 

ارسال نظر: