X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 06 فروردین 1402
تعداد بازدید خبر : 196
تاریخ ثبت : یکشنبه, 06 فروردین,1402 | 09:35 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 06 فروردین,1402 | 08:19 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 06 فروردین,1402 | 09:35 ق.ظ

زنان باردار سیاه‌پوست در آمریکا دو تا سه برابر نسبت به سفیدپوستان در معرض خطر مرگ هستند

  • زنان باردار سیاه‌پوست در آمریکا دو تا سه برابر نسبت به سفیدپوستان در معرض خطر مرگ هستند
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرد زنان آفریقایی آمریکایی دو تا سه برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از علل مرتبط با بارداری هستند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، دسترسی به مراقبت های بهداشتی می تواند برای زنان رنگین پوستی که در مناطق خاصی زندگی می کنند همراه با مشکلات فراوان و محدود باشد.

بر اساس این گزارش، برای زنانی که حاملگی پرخطر دارند یا دارای عوارض بارداری هستند، ناتوانی در تهیه داروهای مورد نیاز یا مصرف مداوم داروها به دلیل کمبود خدمات درمانی و پزشک می تواند بر نتیجه بارداری تأثیر بگذارد.

زنان سیاه‌پوست، اسپانیایی‌تبار، سرخ‌پوست آمریکایی و آسیایی‌آمریکایی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت بارداری هستند و بیشتر از زنان سفیدپوست، اسپانیایی تبار یا آسیایی آمریکایی در معرض ابتلا به بیماری پره اکلامپسی هستند.

پره اکلامپسی ممکن است برای ایمنی مادر و نوزاد نیاز به زایمان زودرس داشته باشد.

در اوایل همه‌گیری کرونا، زنان باردار رنگین پوست به دلیل برخی محدودیت های اجتماعی و تبعیض آمیز، از طریق ویزیت‌های مجازی تحت مراقبت بودند و تعاملات انفرادی کمتری با تیم مراقبت خود داشتند و این درحالی بود که برخی از این قشر زنان به اینترنت یا دستگاهی با قابلیت دوربین آنلاین دسترسی نداشتند.

برای بیماران با درآمد کم یا فقر خانوادگی مسائل مراقبت بهداشتی و سلامت خود و جنین با مشکلاتی همراه بود مانند دسترسی به وسایل حمل و نقل یا مراکز مراقبت از کودک و در نهایت تهیه تجهیزات پزشکی، دارو و اغذیه دوران بارداری.

بسیاری از سازمان ها، از جمله سیستم سلامت مایو کلینیک، متعهد به مقابله با موانع سیستمی و ساختاری هستند که منجر به نابرابری مراقبت‌های بهداشتی در زنان رنگین پوست می شود.


ارسال نظر: