X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 05 فروردین 1402
تعداد بازدید خبر : 166
تاریخ ثبت : یکشنبه, 06 فروردین,1402 | 01:12 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 05 فروردین,1402 | 02:07 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 06 فروردین,1402 | 01:12 ب.ظ

یونیسف: ۱۱ میلیون کودک یمنی به کمک‌ نیاز دارند

  • یونیسف: ۱۱ میلیون کودک یمنی به کمک‌ نیاز دارند
یونیسف در گزارشی در هشتمین سالروز آغاز جنگ یمن اعلام کرد که ۱۱ میلیون کودک یمنی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در هشتمین سالروز آغاز جنگ یمن اعلام کرد که هشت سال جنگ، زندگی میلیون‌ها کودک را نابود کرده است.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، در این گزارش آمده است: «هشت سال جنگ سخت، زندگی میلیون‌ها کودک یمنی را نابود کرده است و ۱۱ میلیون کودک به انواع کمک‌های بشردوستانه جهانی نیاز دارند».

یونیسف همچنین هشدار داد که اگر کمک‌های فوری به یمن نرسد، میلیون‌ها کودک در معرض سوء تغذیه و موارد بدتر از آن قرار خواهند گرفت.

این نهاد بین‌المللی در ادامه تأکید کرد که این درگیری همچنین باعث تشدید بحران مداوم سوء تغذیه در یمن شده است و ۲.۲ میلیون کودک از سوء تغذیه حاد و بیش از ۵۴۰ هزار کودک از سوء تغذیه حاد شدید رنج می‌برند.

«پیتر هاکینز» نماینده یونیسف در یمن نیز گفت: زندگی میلیون‌ها نفر از کودکان فقیر در یمن در پی عواقب جنگ سخت و ادامه‌دار در معرض خطر قرار دارد، جنگی که به گفته او تصور عواقب آن دشوار است.

به گفته او این سازمان برای ادامه کمک‌های بشردوستانه خود به کودکان یمنی در سال ۲۰۲۳ به ۴۸۴ میلیون دلار نیاز دارد.

وی هشدار داد که در صورت عدم دستیابی به بودجه لازم، یونیسف ممکن است مجبور شود کمک‌های حیاتی را که به آسیب پذیرترین کودکان ارائه می‌کند، کاهش دهد.

نماینده یونیسف تأکید کرد: علی‌رغم حضور یونیسف در یمن از ابتدای درگیری، این سازمان توانایی حمایت کامل از کودکان و خانواده‌های آسیب دیده از جنگ را تا زمان برقراری صلح کامل را ندارد.
برچسب ها: یمن, یونیسف
ارسال نظر: