X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 08 فروردین 1402
تعداد بازدید خبر : 213
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 08 فروردین,1402 | 11:37 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 08 فروردین,1402 | 11:01 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 08 فروردین,1402 | 11:37 ق.ظ

یک نفر از هر 4 کودک در آمریکا برای خودکشی به اسلحه دسترسی دارد

  • یک نفر از هر 4 کودک در آمریکا برای خودکشی به اسلحه دسترسی دارد

مطالعات نشان می دهد که از هر 4 نوجوان یک نفر به اسلحه دسترسی آسان و سریع دارد.
 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، از هر 4 نوجوان کلرادو، یک نفر می تواند ظرف 24 ساعت به اسلحه پر شده دسترسی پیدا کند. نزدیک به نیمی از این نوجوانان گفتند که دسترسی به اسلحه کمتر از 10 دقیقه طول می کشد.

بر اساس گزارش وب سایت KHN، کارشناس امور جنایی در دانشکده بهداشت عمومی کلرادو در این رابطه می گوید: زمان دسترسی به اسلحه مهم است، به ویژه برای اقدام به خودکشی، که اغلب تصمیمات هیجانی و تردید آمیز برای نوجوانان است.

در تحقیقات انجام شده بر روی افرادی که اقدام به خودکشی کرده اند، تقریباً نیمی از آنها گفتند که زمان بین تصمیم و عمل کمتر از 10 دقیقه است.

ایجاد موانع برای دسترسی آسان، مانند قفل کردن اسلحه ها و نگهداری آن ها در جاهای غیرقابل دسترس، زمان اقدام و قبل از اینکه کسی بتواند بر اساس انگیزه عمل کند را طولانی می کند و احتمال تغییر نظر خودکشی یا حمله به دیگری را افزایش می دهد.

داده‌های این کارشناس درخصوص کودکان کلرادو و نظرسنجی که هر دو سال یک بار با نمونه‌گیری تصادفی از 41000 دانش‌آموز در مقطع راهنمایی و دبیرستان انجام می‌شود در سال 2021 به وضوح تصمیم گیری و اقدام به خودکشی را نشان می دهد.

در این نظرسنجی پرسیده شد: «چه مدت طول می کشد تا یک اسلحه پر شده را بدون اجازه والدین آماده شلیک کنید؟»

18 درصد از 39 درصد از دانش‌آموزان سرخپوست آمریکایی در کلرادو که بیشترین دسترسی را به تفنگ پر شده داشتند، گفتند که می‌توانند ظرف 10 دقیقه اقدام به خودکشی را انجام دهند. در مقایسه با 12 درصد از همه افراد مورد بررسی. جوانان سرخپوست آمریکایی و بومی آلاسکا نیز بالاترین میزان خودکشی را دارند.

نزدیک به 40 درصد از دانش آموزان در مناطق روستایی نیز گزارش داده اند که به سلاح گرم دسترسی دارند، در حالی که این رقم برای ساکنان شهرها 29 درصد است.

این یافته‌ها در یک لحظه پرتنش در خشونت‌های اسلحه‌ای میان جوانان در کلرادو منتشر شده است.

در اوایل این ماه، صدها دانش‌آموز کلاس‌های درس خود را ترک کردند و تقریباً 2 مایل پیاده‌روی اعتراضی کردند تا کنگره ایالتی از قانون اسلحه و مدارس ایمن‌تر حمایت کند.

قانونگذاران ایالتی در حال بررسی چند لایحه برای جلوگیری از خشونت با اسلحه هستند، از جمله افزایش حداقل سن برای خرید یا داشتن اسلحه به 21 سال.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های فدرال، مرگ با سلاح گرم در سال 2020 دلیل اصلی مرگ افراد 19 ساله یا کمتر بوده و جایگزین مرگ‌های ناشی از وسایل نقلیه موتوری شده است.

مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در میان کودکان در طول همه گیری کووید افزایش یافته، به طوری که به طور متوسط روزانه هفت کودک در سال 2021 به دلیل یک حادثه با سلاح گرم جان خود را از دست داده اند.

کلرادو در 25 سال گذشته مجموعه‌ای از تیراندازی‌ها را در مدارس شاهد بوده است، از جمله دبیرستان کلمباین در سال 1999، دبیرستان Platte Canyon در سال 2006، دبیرستان Arapahoe در سال 2013، و STEM School Highlands Ranch در سال 2019.

اگرچه تیراندازی در مدارس بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، اما اکثر مرگ و میر نوجوانان با اسلحه خودکشی است.

یک مطالعه در سال 2021 نشان می دهد که 70 درصد از والدینی که اسلحه دارند می‌گویند که فرزندانشان نمی‌توانند اسلحه‌هایی را که در خانه نگه می‌دارند به دست بگیرند. اما 41 درصد از بچه های همان خانواده ها گفتند که می توانند ظرف دو ساعت به آن اسلحه ها دسترسی داشته باشند.



 

ارسال نظر: