X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 فروردین 1402
تعداد بازدید خبر : 169
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 09 فروردین,1402 | 11:49 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 09 فروردین,1402 | 11:37 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 09 فروردین,1402 | 11:49 ق.ظ

60 نهاد مردمی، نمایندگان مجلس و اساتید دانشگاه در انگلیس خواستار لغو قانون ضد پناهندگان شدند

  • 60 نهاد مردمی، نمایندگان مجلس و اساتید دانشگاه در انگلیس خواستار لغو قانون ضد پناهندگان شدند

بیش از ۶۰ سازمان مردم نهاد، نمایندگان مجلس و استادان دانشگاه‌ در انگلیس، در نامه‌ای خطاب به نخست وزیر انگلیس، از دولت این کشور خواستند لایحه غیرقانونی ضد پناهندگان را پس بگیرد.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سازمان‌های مردم نهاد، نمایندگان مجلس و استادان دانشگاه‌ها به ریشی سوناک، وزیر انگلیس هشداد دادند لایحه دولت، به زیر زمینی شدن برده داری نوین و قربانی شدن افراد منجر خواهد شد.

بر اساس گزارش گاردین، لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس که قرار است در کمیته مربوط در مجلس این کشور بررسی شود و به گفته سازمان‌های مردم نهاد همچون سازمان بین المللی ضد برده داری، پسا بهره برداری و آزادی این لایحه، حق افرادی را که از خطر می‌گریزند و درخواست پناهندگی دارند، "می دزدد" و مانع ورود آنان به انگلیس می‌شود.

بنا به اعلام این سازمان‌ها و افراد، لایحه دولت انگلیس، بازداشت زنان، کودکان، زنان باردار یا افراد مبتلا به بیماری‌های جدید جسمی و یا روانی را فقط به خاطر ورود غیرقانونی به انگلیس، هموار می‌سازد و به دولت اجازه می‌دهد فورا انان را اخراج یا به روندا منتقل کنند.

در این نامه که سازمان‌های "آزادی از شکنجه"، موسسه زنان و خیریه "اقدام پناهنده" هم آن را امضا کرده اند، آمده است:" با تصویب این لایحه، جان افراد به خطر می‌افتد. این لایحه به بازماندگان برده داری نوین و دیگر قربانیان نقض حقوق بشر که می‌خواهند زندگی شان را بسازند، آسیب می‌زند و آنان را با بازداشت و اخراج بدون حق بازگشت، روبرو می‌سازد. "

بنا بر این گزارش شماری از اعضای احزاب کارگر، لیبرال دموکرات‌ها و سبز نیز این نامه را امضا کرده اند.



 

برچسب ها: انگلیس, پناهندگان
ارسال نظر: