X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402
تعداد بازدید خبر : 217
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 27 اردیبهشت,1402 | 02:15 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 27 اردیبهشت,1402 | 02:02 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 27 اردیبهشت,1402 | 02:20 ب.ظ

فیلم|ممنوعیت تیک تاک در آمریکا و کشورهای غربی، نمونه آشکاری از رفتارهای دوگانه حقوق بشری

  • فیلم|ممنوعیت تیک تاک در آمریکا و کشورهای غربی، نمونه آشکاری از رفتارهای دوگانه حقوق بشری
موضع گیری آمریکا و دیگر کشور‌ها در قبال پر مخاطب شدن نرم افزار تیک تاک، نمونه بارز و آشکاری از رویکرد دوگانه غربی‌ها در قبال مفهوم حقوق بشر و آزادی بیان است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، تیک‌تاک شبکه‌ای اجتماعی که در شرق مدیریت می‌شود و در غرب با فراوانی کاربر روبرو شده حالا بومرنگ ترس و وحشتِ به اصطلاح مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر شده است؛ نماد سیاست رفتار‌های دوگانه آمریکا و کشورهای غربی.

پس از چند ماه اعمال محدودیت بر شبکه اجتماعی چینی «تیک تاک»، کنگره آمریکا مدیرعامل این شرکت را جهت ارائه توضیحات احضار کرد.

مقامات آمریکایی مدعی سوء استفاده چین از اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی هستند و محدودیت‌های اعمال شده و همچنین اقدام کنگره به همین بهانه انجام شده است.

این در حالیست که به گفته مقامات چینی، دولت آمریکا تاکنون سندی در این خصوص ارائه نداده است.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری و شبکه‌های اجتماعی، اقدامات آمریکا برای محدود کردن این شبکه اجتماعی چینی در تناقض با شعارهای این کشور در زمینه آزادی بیان و دسترسی آزاد به اطلاعات است.

اغلب کارشناسان بر این باورند که جلسه استماع اخیر نیز نتیجه خاصی به دنبال نخواهد داشت و تا زمانی که مدیران شرکت تیک تاک حاضر به تن دادن به خواسته‌های دولت آمریکا مبنی بر اجازه دسترسی و دخالت نهادهای اطلاعاتی این کشور نشوند، این محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.

نصب و استفاده از نرم‌افزار تیک تاک از ماه‌ها قبل چه در ادارات و چه در دانشگاه‌های آمریکا و کانادا و انگلیس و استرالیا توسط غربی‌ها ممنوع شده است.

مدعیان آزادی بیان می‌گویند نسبت به این نرم افزار چینی نگرانی امنیتی دارند و در راستای حفظ امنیت ملی کشورشان، ۱۳۳ میلیون کاربر آمریکایی باید تیک تاک را ترک کنند.

این در حالیست که همین کشور‌ها برای فیلترینگ و یا محدودیت فضای مجازی در دیگر کشور‌ها تیتر مقابله با آزادی بیان می‌زنند و اتهامات حقوق بشری ایراد می‌کنند.

این رویکرد دوگانه حقوق بشری تنها نمونه کوچکی از اقدامات تبعیض‌آمیز غربی هاست، حنایی که خوشبختانه در عرصه بین المللی رنگ باخته است.


فایل های پیوستی
ارسال نظر: