X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 123
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 10 خرداد,1402 | 05:52 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 10 خرداد,1402 | 05:44 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 10 خرداد,1402 | 05:52 ب.ظ

استثمار کودکان در مشاغل پر خطر در آمریکا در قالب برده داری مدرن

  • استثمار کودکان در مشاغل پر خطر در آمریکا در قالب برده داری مدرن
مقامات ایالات متحده گزارش داده اند که موارد نقض حقوق بشر مرتبط با کار کودکان، در ایالات متحده طی پنج سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، تحقیقات اخیر نیویورک تایمز نشان می دهد که کودکان در سراسر ایالات متحده در مشاغل طاقت فرسا و اغلب بسیار خطرناک کار می کنند که نقض قوانین کار کودکان است.

اکثر کارگران زیر سن قانونی، کودکان مهاجری از آمریکای مرکزی هستند که بدون والدین خود به ایالات متحده آمده اند.

مدافعان حقوق کودکان و کارشناسان سازمان ملل همواره نسبت به اینکه کودکان در شرکت های صنعت خودرو، محصولات غذایی و خرده فروشی در معرض خطرات کار قرار دارند ابراز نگرانی کرده اند.

تحقیقات بین المللی پیرامون کار کودک نشان می‌دهد که ایالات متحده تنها کشور سازمان اقتصاد، همکاری و توسعه برخوردار از موارد آشکار و دائمی کار کودکان است.

ایالات متحده در حال حاضر 4.0 درصد از کل موارد ارزیابی شده کار کودکان در سطح جهان را به خود اختصاص داده است و فاقد قوانین جامع و اجباری برای اعمال مقررات احتیاط مقتضی حقوق بشر در سطح فدرال است.

گزارش های اخیر پیرامون استثمار کودکان به ویژه کودکان مهاجر در آمریکا باعث شد دولت آمریکا یک کارگروه بین سازمانی برای مبارزه با استثمار کار کودکان ایجاد کند.

برخی تحقیقات داخلی نیز در رسیدگی به بخش دستمزد و ساعت وزارت کار احتمال وقوع تخلف از کار کودکان را گزارش دادند به نحوی که وزارت کار اعلام کرد که یکی از بزرگترین پرونده های استثمار کودکان در تاریخ این وزارتخانه را بررسی خواهد کرد.

برده داری مدرن، که شامل بدترین اشکال کار کودکان نیز قلمداد می شود و معمولاً شامل پرداخت ناکافی دستمزد، اضافه کاری بیش از حد، قراردادهای ناعادلانه و فعالیت پرخطر است همواره مورد انتقاد سازمان های حقوق بشری نسبت به وضعیت آمریکا بوده است.

در این مورد گزارشگر ویژه حقوق کودکان و همچنین گزارشگر ویژه اقلیت ها در بازدید خود از آمریکا، پیوندهای کاملاً مشخصی بین برده داری مدرن و سایر چالش های حقوق بشر، از جمله فساد، تبعیض، و به حاشیه راندن اقلیت های قومی و آوارگی اجباری به ویژه در مناطق اقلیت های بومی را گزارش داده است.

سازمان بین المللی کار نیز به اشکال غیراستاندارد استخدام، مانند کار قراردادی فرعی که به خطراتی برای کارگران از جمله نقض حقوق اساسی آنها در محل کار، مانند تبعیض و کار اجباری منجر می شود، اشاره کرده است.

ارسال نظر: