X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 13 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 105
تاریخ ثبت : شنبه, 13 خرداد,1402 | 02:27 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 13 خرداد,1402 | 01:03 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 13 خرداد,1402 | 02:27 ب.ظ

بررسی نقض حقوق زنان در آلمان توسط کمیته رفع تبعیض علیه زنان

  • بررسی نقض حقوق زنان در آلمان توسط کمیته رفع تبعیض علیه زنان
کمیته رفع تبعیض علیه زنان با حضور نمایندگان سازمان های غیردولتی و یک نهاد ملی حقوق بشر در مورد وضعیت حقوق زنان آلمان نشست تعاملی برگزار کرد.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، از جمله مسائلی که در این گفتگو مطرح شد فقدان سیاستگذاری مؤثر در مورد خشونت مبتنی بر جنسیت، ایمنی زنان در طول فرآیند پناهندگی و نقص قوانین فحشا در آلمان بود.

بر اساس گزارش وب سایت شورای حقوق بشر سازمان ملل، یک نهاد حامی زنان در این رابطه گفت که مفاد کنوانسیون "رفع تبعیض علیه زنان" می بایست بصورت فردی برای زنان آلمان اعمال شود و از اینکه هنوز هیچ استراتژی جامعی برای جریان سازی جنسیتی و اجرای کنوانسیون در همه سطوح وجود نداشته ابراز نگرانی کرد.

این نهاد در ادامه افشاء کرد زنان برای تأمین معیشت و استقلال اقتصادی خود فرصت و مزایای برابر با مردان نداشته اند.بر خلاف توصیه‌های کنوانسیون، دولت صندوق حمایت شغلی را وضع کرده بود که 95 درصد زنان را مستثنی می‌کرد. هیچ راهبرد مؤثری برای مبارزه با خشونت علیه زنان و دختران و خدماتی برای قربانیان وجود نداشت.

این نهاد حقوق بشری در ادامه افزود کمبود حدود 15000 پناهگاه امن برای زنان بی خانمان وجود دارد و اغلب زنان به هیچ وجه نمی توانند به خدمات بهداشتی و رفاهی دسترسی داشته باشند.

در این گفتگو همچنین اعلام شد حقوق زنان، از جمله در انتخاب نوع زایمان و مراقبت‌های قبل و بعد از زایمان رعایت نمی شود.

کمیته همچنین اعلام کرد برخی نهادهای حقوق زنان تعداد بالایی از تبعیض علیه زنان به ویژه زنان مسلمان را در بازار کار به مقامات گزارش کرده اند در حالی که با بی توجهی آنان مواجه شده اند.

در این مورد کمیته کشف حجاب زنان مسلمانان برای استخدام در برخی مشاغل آلمان را مورد انتقاد قرار داد.

کمیته در ادامه نسبت به اینکه افراد با ناهنجاری های جنسیتی در آلمان همچنان تحت اعمال جراحی اجباری قرار می‌گیرند و حتی اغلب خشونت را تجربه کرده اند، انتقاد کرد.

نهادهای حقوق بشری به کمیته اعلام کردند دولت آلمان به مشارکت سیاسی برابر رای دهندگان، به ویژه زنان بی توجه است.

برداشتن موانع قانونی برای مراقبت های بهداشتی برای زنان مهاجر نیز مطرح شد و کنترل مهاجرت دلیلی برای انکار حق مراقبت بهداشتی در آلمان ذکر شد.

کمیته ادامه داد در این برهه به این نتیجه رسیده قوانین فحشا در آلمان استثمار جنسی را تشویق می کند. تحت این قوانین، محاکمه عاملان آن دشوار است. کمتر از 0.3 درصد احتمال کشف قربانیان قاچاق انسان وجود دارد.

مبالغ هنگفت که خریداران سکس پرداخت می کنند، قاچاق انسان را برای استثمار و جرایم سازمان یافته ترویج می‌دهد.


ارسال نظر: