X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 13 خرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 103
تاریخ ثبت : شنبه, 13 خرداد,1402 | 02:39 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 13 خرداد,1402 | 02:29 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 13 خرداد,1402 | 02:39 ب.ظ

انتقاد یک نهاد حقوق بشری فرانسوی از سرکوب سیستماتیک فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی

  • انتقاد یک نهاد حقوق بشری فرانسوی از سرکوب سیستماتیک فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی
یک نهاد حقوق بشری فرانسوی از سرکوب سیستماتیک فلسطینیان در سرزمین های اشغال به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، یک نهاد حقوق بشری فرانسوی (EuroMed Rights ) مأموریتی از 13 تا 19 مه 2023 در فلسطین برای ابراز همبستگی با مردم سرزمین‌های اشغالی و نمایندگان جامعه مدنی انجام داد.

بر اساس این گزارش، این سازمان در پایان بازدید خود از این مناطق طی اطلاعیه ای اعلام کرد :"دولت اسرائیل از زمان پیدایش خود به طور سیستماتیک اقدام به سرکوب جامعه مدنی فلسطین کرده است."

در این اطلاعیه همچنین آمده است: رژیم صهیونیستی از تکنیک‌های ارعاب برای سرکوب اعتراضات و آزادی های مدنی در این مناطق استفاده کرده است به نحوی که در دولت قبلی 7 سازمان حقوق بشری فلسطینی به عنوان سازمان‌های غیرقانونی معرفی شدند و با تهدید و ارعاب مداوم از سوی مقامات اسرائیلی مورد هجوم یا مصادره اموال و اسناد و تعطیلی قرار گرفتند.

این نهاد حقوق بشری در ادامه افشاء می کند دولت جدید رژیم اسرائیل اذعان کرده که سازمان های حقوق بشر فلسطینی را به عنوان یک تهدید جدی برای فرایند شهرک سازی ها و مقابله و برخورد با فلسطینی ها می داند و این مسئله به قدری برای این رژیم نگران کننده است که یکی از وزرای کابینه این رژیم آشکارا اعلام کرد که سازمان‌های حقوق بشری فعال در اسرائیل و سرزمین های اشغالی را دشمن می‌داند.

کنست اسرائیل طرحی را برای مالیات از کمک‌های دولت خارجی به سازمان‌های جامعه مدنی فعال در این مناطق ارائه کرد که ادامه فعالیت حتی سازمان‌های اسرائیلی را که بر حقوق بشر متمرکز شده‌اند بسیار دشوار می‌کند.

این اطلاعیه همچنین می افزاید: به دلیل محاصره 18 ساله توسط رژیم اسرائیل، هرگونه ورورد به این مناطق و بازدید از سازمان های بین المللی حقوق بشری تقریبا غیرممکن است و این وضعیت بخشی از استراتژی مقامات اسرائیل برای تکه تکه کردن و منزوی کردن فلسطینیان است.

سازمان همچنین می گوید شرایط افزایش سرکوب فلسطینیان و ممنوعیت برخی از آزادی‌های اساسی ضرورت درخواست پاسخگویی این رژیم را در برابر دیوان کیفری بین المللی و دیوان بین المللی دادگستری برای نقض قوانین بین المللی فراهم می کند.

در پایان، بی توجهی مقامات اتحادیه اروپا به وضعیت موجود آپارتاید و استعمار شهرک نشینان و نقض های حقوق بشر در این مناطق مورد انتقاد قرار گرفته است.


ارسال نظر: