X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 تیر 1402
تعداد بازدید خبر : 169
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 07 تیر,1402 | 01:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 07 تیر,1402 | 01:00 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 07 تیر,1402 | 01:06 ب.ظ

انتشار گزارش سالانه نقض حقوق بشر توسط آمریکا در سال 2022 میلادی

  • انتشار گزارش سالانه نقض حقوق بشر توسط آمریکا در سال 2022 میلادی

گزارش سالانه نقض حقوق بشر توسط آمریکا در سال 2022 منتشر شد.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، وزارت امور خارجه گزارش نقض حقوق بشر آمریکا در سال 2022 را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: ایالات متحده آمریکا از گذشته‌های دور تا کنون همواره داعیه دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر را داشته و موضوع حمایت از حقوق بشر یکی از مهم ترین شعارها و ادعاهای مقامات آمریکایی در نظام بین الملل به حساب می آید.

این در حالی است که اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا در همه ابعاد اعم از داخلی و بین المللی به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان آن کشور، موضع گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می‎دهند و همین رویه موجبات سوء استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر را در سطح بین المللی فراهم ساخته و مبنای عمل آن کشور در ارتباط با کشورهای هدف قرار می‌گیرد.

در ادامه این گزارش تصریح شده است: باتوجه به این واقعیات است که مقام معظم رهبری همواره بر افشای نقض‌های حقوق بشری کشورهایی که در پوشش دفاع از حقوق بشر ظاهر شده و موجبات مداخله در امور داخلی کشورها را فراهم می‌کند، تاکید دارند. از این رو در گزارش حاضر تلاش شده است تا اهم مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکا در دو بخش داخلی و بین المللی مورد بررسی و تدقیق قرار گیرد.

در بخش اول تلاش شده تا ابعاد گسترده ای از اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا در سطح داخلی از جمله ؛ افزایش فرهنگ استفاده از اسلحه، استفادۀ غیرقانونی از قوای قهریه توسط پلیس آمریکا علیه اقلیت ها و تبعیض هدفمند علیه سیاه پوستان در آمریکا به وسیله پلیس و دستگاه قضایی این کشور، روش های پیچیده صدور حکم اعدام در آمریکا و تبعیض در اجرای آن علیه اقلیت های رنگین پوست، رفتار خشونت آمیز با پناهجویان، افزایش خشونت جنسی علیه زنان، نقض حقوق کودکان، نقض حقوق بومیان، استفاده ابزاری از تحریم ها علیه کشورها، دخالت در امور داخلی کشورها و ... مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

در بخش دوم گزارش نیز به اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا در سطح بین المللی و ریاکاری این کشور در ادعای سردمداری حقوق بشر در جهان و استفاده ابزاری از حقوق بشر جهت مداخله و اظهار نظر در مورد وضعیت سایر کشورها پرداخته شده است.


ارسال نظر: