X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 31 تیر 1402
تعداد بازدید خبر : 170
تاریخ ثبت : شنبه, 31 تیر,1402 | 08:26 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 31 تیر,1402 | 07:05 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 31 تیر,1402 | 08:26 ق.ظ

فضائلی: غربی‌ها تحت پوشش آزادی بیان اقدام‌های ضدمسلمانان را توجیه می‌کنند

  • فضائلی: غربی‌ها تحت پوشش آزادی بیان اقدام‌های ضدمسلمانان را توجیه می‌کنند

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب ضمن اشاره به توجیه اقدام‌های ضد مسلمانان از سوی کشورهای غربی، گفت که سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و غرب در موضوع اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم نقش دارند.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و  ستاد حقوق بشر، مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب و تحلیل‌گر مسائل سیاسی و فرهنگی در گفتگویی به بررسی ابعاد مختلف حوادث مکرر هتک حرمت به قرآن کریم در کشورهای غربی پرداخت.
 

فضائلی با اشاره به اینکه هتک حرمت به قرآن کریم را نمی‌توان نخستین مواجهه ما با استفاده و تفسیر ابزارگونه غرب از واژگان و مفاهیم به ظاهر جذاب، به اصطلاح چشم پرکُن و قابل دفاع دانست، گفت: شیوه استفاده و نوع تفسیر غرب از این دست مفاهیم و واژگان، ۱۸۰ درجه در نقطه مقابل آن ظاهر قرار دارد.


وی اظهار کرد: حقوق بشر و آزادی بیان و ده‌ها مفهوم به ظاهر مثبت دیگر از جمله مفاهیم مذکور هستند که نوع کارکرد و تفسیری که غرب از آن‌ها دارد، در نقطه مقابل واقعیت این واژگان مثبت، جذاب و ارزشمند قرار دارد.


این فعال رسانه با بیان اینکه بحث آزادی بیان هم از این قاعده مستثنی نیست و غربی‌ها تحت پوشش آزادی بیان بسیاری از اقدام‌های ضدبشری و ضدمسلمانان را توجیه می‌کنند که نمونه آن‌ها بحث اهانت به پیامبر عظیم‌الشان اسلام، بحث سوزاندن و هتک حرمت قرآن و طراحی‌های صورت گرفته در این رابطه است، بیان کرد: مشخص است که این اقدام‌ها به هیچ عنوان اقدام‌های خودجوشی نیستند و هیچ انسان غیرمسلمانی حاضر نیست که همینطور بی‌دلیل به مقدس‌ترین موضوعات برای ۲ میلیارد مسلمان سراسر جهان اهانت کند.


کارشناس مسائل سیاسی، معتقد است این اقدام‌ها قطعا اقدام‌های طراحی و برنامه‌ریزی شده صهیونیست‌ها و برخی کشور‌های غربی هستند که در این زمینه با هم همکاری و مقاصدی را از جمله از رو در رو قرار دادن پیروان ادیان مختلف، تحریک جامعه مسلمانان و بهره‌برداری‌های مدنظر خود دنبال می‌کنند.


طبق گزارش میزان، فضائلی، در بخشی دیگر عنوان کرد: هوشمندی جامعه اسلامی سراسر دنیا در این رابطه بسیار مهم است؛ چرا که این‌ها حتی برای رسیدن به مقاصد شوم خود اقدام به برنامه‌ریزی جهت آتش زدن کتاب مقدس یهودیان و مسیحیان به دست یک فرد مسلمان کردند؛ قطعا این اقدام‌ها نادرست هستند و مسلمانان نباید به دلیل این مسئله تحریک شوند‌.


وی ادامه داد: ما به چنین اقدام‌هایی شدیدا مشکوک هستیم و آن را در قالب برنامه‌ریزی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی می‌دانیم؛ هوشمندی دنیای اسلام به خنثی‌سازی این توطئه‌ها کمک می‌کند.


این فعال رسانه همچنین درباره اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر تصویب قطعنامه در محکومیت نفرت مذهبی، گفت: قطعنامه‌های این چنینی تاثیر چندانی ندارند، زیرا میزان پایبندی دولت‌ها و کشور‌ها به چنین قطعنامه‌هایی نامشخص است؛ ضمن این که بحث‌های مانند این اساسا بحث‌هایی نیستند که با قطعنامه آغاز شده یا خاتمه پیدا کنند؛ این‌ها مواردی است که زمینه‌سازی‌ها و تمهیدات دیگری برای جلوگیری از وقوعشان مورد نیاز است.


عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، ضمن اشاره به اینکه آنچه مسلم است این که اسلام نابی که ما می‌شناسیم چنین تنفری را ترویج نمی‌کند و حتی با آن مخالف است، اظهار کرد: ما آیات متعددی در قرآن داریم که در فضا‌های غیر از رو در رویی‌های سخت، به جدال احسن و گفت‌وگو دعوت می‌کند.


فضائلی، در پایان گفت: اسلام اهل گفت‌وگو و اهل مباحثات علمی است؛ لذا در جامعه اسلامی اگر مبتنی بر معارف اسلامی و آموزه‌های دینی عمل شود، چنین نفرتی شکل نمی‌گیرد، اما دیگران درصدد تحریک مسلمانان هستند و جریان‌هایی مانند داعش و امثالهم را خلق می‌کنند تا چهره‌ای خشن، غیرمنطقی، غیرانسانی و ضد بشری از اسلام را به نمایش بگذارند که مشخص است که این‌ها نسبتی با اسلام واقعی و اسلام ناب ندارد و این‌ها دست‌ساز نظام سلطه هستند.

 

ارسال نظر: