X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 08 مرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 167
تاریخ ثبت : یکشنبه, 08 مرداد,1402 | 07:51 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 08 مرداد,1402 | 07:44 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 08 مرداد,1402 | 07:51 ق.ظ

توقف کمک برنامه جهانی غذا به مردم یمن به دلیل کمبود بودجه

  • توقف کمک برنامه جهانی غذا به مردم یمن به دلیل کمبود بودجه
برنامه جهانی غذا از توقف اجرای «برنامه پیشگیری از سوءتغذیه» در یمن به دلیل کمبود بودجه خبر داد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) با انتشار گزارشی اعلام کرد که 2.4 میلیون نفر در یمن دچار سوءتغذیه هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، در این گزارش آمده است: با توجه به شکاف جدی مالی، اجرای «برنامه پیشگیری از سوءتغذیه» در یمن از ماه آینده متوقف خواهد شد.

برنامه جهانی غذا بودجه مورد نیاز برای برنامه 6 ماهه آینده را یک میلیارد دلار برآورد و اعلام کرد که تا کنون تنها 28 درصد از این مبلغ جمع آوری شده است.

این درحالیست که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد 27 فوریه خواستار کمک 4.3 میلیارد دلاری برای حمایت از افراد آسیب پذیر در یمن شد.

از سوی دیگر «کارل اسکائو»، معاون مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد از کمبود بودجه این نهاد خبر داد و تاکید کرد که این سازمان مجبور شده غذا، پرداخت‌های نقدی و کمک‌های دیگر به میلیون‌ها نفر در بسیاری از کشورها را به دلیل بحران فلج‌کننده بودجه تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

گفته شده که کاهش بودجه باعث شده که گرسنگی حاد به سطح بی‌سابقه‌ای برسد و دست‌کم ۳۸ کشور از ۸۶ کشوری که برنامه جهانی غذا در آنها فعالیت می‌کند، قبلاً شاهد کاهش کمک‌ها بوده‌اند. او در این راستا از افغانستان، سوریه، غرب آفریقا و یمن نام برد.

اسکائو اظهار داشت، بودجه برنامه جهانی غذا برای رساندن کمک به همه نیازمندان ۲۰ میلیارد دلار است، اما در سال‌های اخیر با ۱۰ تا ۱۴ میلیارد دلار فعالیت کرده است.

ارسال نظر: