X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 28 مرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 181
تاریخ ثبت : شنبه, 28 مرداد,1402 | 10:52 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 28 مرداد,1402 | 07:47 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 28 مرداد,1402 | 10:52 ق.ظ

افشای گزارش محرمانه درباره رفتار غیرانسانی با مهاجران در بازداشتگاه‌های آمریکا

  • افشای گزارش محرمانه درباره رفتار غیرانسانی با مهاجران در بازداشتگاه‌های آمریکا

طبق گزارش محرمانه بازرسان وزارت امنیت داخلی آمریکا، مهاجرانی که در مراکز بازداشت «اداره امور مهاجران و گمرک آمریکا» نگهداری می‌شوند، بی‌توجهی به مراقبت‌های پزشکی، شرایط «ناامن و کثیف» و مسائل مربوط به «نژادپرستی» را تجربه کرده‌اند.



 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، بازرسانی که از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا جهت بررسی موارد مربوط به نقض حقوق بشر در مراکز مذکور مامور شده بودند، گزارش محرمانه ۱۶۰۰ صفحه‌ای را تهیه کردند.


بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، این گزارش که توسط رادیو عمومی ملی آمریکا موسوم به «ان‌پی‌آر» منتشر شده، وضعیت افرادی را که در مراکز بازداشت «اداره امور مهاجران و گمرک آمریکا» نگهداری می‌شوند، فاش کرده است.


بازرسان، بیش از ۲۴ بازداشتگاه متعلق به «اداره امور مهاجران و گمرک آمریکا» را در ۱۶ ایالت آمریکا از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ میلادی بررسی کردند. آن‌ها در گزارش خود به موارد مختلفی از جمله بی‌توجهی به مراقبت‌های پزشکی و روانی، شرایط «ناامن و کثیف» و مسائل مربوط به «نژادپرستی» اشاره کرده‌ و تاکید می‌کنند که این مهاجران چنین مواردی را تجربه کرده‌اند.


در قسمتی از این گزارش آمده است: یکی از مهاجران در مرکزی در ایالت میشیگان به‌رغم جراحت عمیقی که داشته، مراحل درمان را طی نکرده و حتی زخمش باز بوده و پانسمان نشده است. همچنین در ایالت جورجیا، مهاجری که در این مرکز درخواست دستگاه تنفسی کرده بود، توسط پرستار نادیده گرفته شده است.


این گزارش می افزاید: هیچ دلیل و توجیهی برای این اقدامات وجود ندارد... این یک اقدام وحشیانه است و علنا اصول اولیه حقوق انسانی را نقض می‌کند.

 

برچسب ها: آمریکا, مهاجران
ارسال نظر: