X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 29 مرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 133
تاریخ ثبت : یکشنبه, 29 مرداد,1402 | 08:07 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 29 مرداد,1402 | 07:01 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 29 مرداد,1402 | 08:07 ق.ظ

تخریب 3 مدرسه در فلسطین اشغالی و تهدید به تخریب 53 مدرسه دیگر توسط رژیم صهیونیستی

  • تخریب 3 مدرسه در فلسطین اشغالی و تهدید به تخریب 53 مدرسه دیگر توسط رژیم صهیونیستی

هیئت مقابله با دیوار نژادپرستانه و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی از ابتدای سال جاری 3 مدرسه را در کرانه باختری تخریب کرده و 53 مدرسه دیگر نیز با خطر تخریب مواجه هستند.
 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، هیئت مقابله با دیوار نژادپرستانه و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی از ابتدای سال جاری 3 مدرسه را در کرانه باختری تخریب کرده و 53 مدرسه دیگر نیز با خطر تخریب مواجه هستند.

بر اساس گزارش شهاب نیوز، صادق الخضور، سخنگوی وزارت عالی آموزش و پرورش فلسطین در کرانه باختری اشغالی در جمع خبرنگاران در رام‌الله در این خصوص گفت: رژیم اشغالگر به تخریب دست‌کم ۵۳ مدرسه در مناطق "ج" کرانه باختری تهدید کرده است که انهدام این مدارس سرنوشت بیش از هزار دانش‌آموز دختر و پسر را به خطر می‌اندازد.


الخضور افزود: به تازگی هشدارهای نهایی تخریب برای چند مدرسه در منطقه مسافر یطا در الخلیل و منطقه الاغوار داده شد که نگرانی‌ها درباره آینده دانش‌آموزان این مناطق را افزایش می‌دهد.


این هشدارها همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در بیش از ۶۰ مدرسه واقع در استان‌های رام‌الله، البیره، بیت لحم و قدس شرقی داده شدند، در حالی که بیشتر مدارس کار تدریس را فردا یکشنبه آغاز خواهند کرد.
 

مؤید شعبان، رئیس مرکز مبارزه با دیوارسازی و شهرک‌سازی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسؤولان رژیم اشغالگر از ابتدای سال جاری سه مدرسه را در کرانه باختری تخریب کردند.


شعبان حملات مستمر رژیم صهیونیستی به مدارس را به منزله نقض عامدانه بدیهی‌ترین اصول حقوق بشر دانست که در آن حق تحصیل و داشتن دوره کودکی سالم برای کودکان به ویژه آنهایی که تحت اشغال زندگی می‌کنند، تضمین شده است.


رژیم صهیونیستی متهم است سیاست برنامه‌ریزی تبعیض‌آمیز مبتنی بر ملاحظات نژادپرستانه را در پیش گرفته و به شهرک‌نشین‌ها بدون هیچ محدودیتی اجازه ساخت‌وساز داده اما مانع از آن می‌شود که فلسطینی‌ها به زندگی عادی خود در این مناطق ادامه دهند.


اتحادیه اروپا جمعه اقدام مسؤولان رژیم صهیونیستی در تخریب مدرسه عین سامیه در رام‌الله را که تحت حمایت مالی اروپا بود، محکوم کرد و از این رژیم خواست به حق تحصیل کودکان فلسطینی احترام بگذارد.

 

 

ارسال نظر: