X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 11 شهریور 1402
تعداد بازدید خبر : 138
تاریخ ثبت : شنبه, 11 شهریور,1402 | 02:43 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 11 شهریور,1402 | 08:41 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 11 شهریور,1402 | 02:43 ب.ظ

تکمیل و بهره‌برداری از ۲۲۰۰ مدرسه در مناطق کم برخوردار به همت بنیاد برکت

  • تکمیل و بهره‌برداری از ۲۲۰۰ مدرسه در مناطق کم برخوردار به همت بنیاد برکت
مدیرعامل بنیاد برکت از تکمیل و بهره برداری ۲۲۰۰ مدرسه جدید در مناطق کم برخوردار تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، مدیرعامل بنیاد برکت اولویت برنامه‌های سال ۱۴۰۲ را در حوزه عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد، احداث ۲۰۰ مدرسه جدید در مناطق محروم و جایگزین کردن دست کم ۳۵۰ مدرسه استاندارد به جای مدارس کانکسی کنونی در کشور اعلام کرد.

محمد ترکمانه افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ دوهزارمین مدرسه بنیاد برکت به بهره برداری رسید و هم اکنون بیش از ۷۰۵ مدرسه دیگر با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدراس در نقاط مختلف کشور در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: همچنین در توافقنامه‌ای با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تمامی ۱۰۰۰ مدرسه کانکسی کشور تا پایان سال آینده با مدارسی مطمئن و استاندارد در قالب طرح شهید پناهی جایگزین خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت توضیح داد: حمایت از پروژه‌های دانش بنیان و بکارگیری پیشنهادات ویژه اساتید و صاحبان فن در ارتقا طرح‌ها وحوزه‌های کالبدی مانند بحث‌های الکترونیکی و آزمایشگاه مجازی و همچنین حوزه‌های آموزشی و محتوایی از جمله اقدامات این بنیاد در سال ۱۴۰۱ است که در قالب برگزاری اولین رویداد مدارس آینده در تراز سند برنامه تامین فضا، تجهیز و فناوری وبا مشارکت وزارت آموزش و پرورش برگزارشد.

ترکمانه تصریح کرد:این اقدام مهم در سال جاری ادامه و دومین رویداد ملی مدارس آینده با تمرکز بر مدرسه، کانون تربیت و پیشرفت محله با همکاری سازمان نوسازی مدارس کشور عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: نگاه به مقوله صنعتی‌سازی و افزایش رشد تولید با توجه به زمانبری اجرای پروژه‌ها به صورت سنتی به ویژه در مناطق صعب العبور، بنیاد را بر آن داشت تا با بررسی طرح‌های موفق اجراشده در سایر کشور‌ها و بومی‌سازی آن‌ها، نسبت به استخراج مدلی نو در حوزه ساختمان‌های پیش ساخته کشور اقدام کند که امیدواریم مطالعات طرح تا شهریورماه امسال تکمیل و ساخت ساختمان‌های نمونه امسال عملیاتی شود.

ارسال نظر: