X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 شهریور 1402
تعداد بازدید خبر : 188
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 22 شهریور,1402 | 11:47 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 22 شهریور,1402 | 11:37 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 22 شهریور,1402 | 11:47 ق.ظ

افزایش فاجعه‌بار آمار خشونت خانگی و تجاوز جنسی در استرالیا

  • افزایش فاجعه‌بار آمار خشونت خانگی و تجاوز جنسی در استرالیا
افزایش شدید تعداد زنانی که در استرالیا مورد تجاوز جنسی و خشونت خانگی قرار گرفته‌اند موجب نگرانی شهروندان استرالیایی شده است.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، خشونت خانگی و خشونت جنسی در استرالیا آمار فاجعه باری را از وضعیت زنان در این کشور مدعی حقوق بشر نشان می‌دهد.

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده در رسانه های استرالیایی در حال حاضر، از هر 10 زنی که تجاوز جنسی را تجربه می کنند، 9 نفر هرگز با پلیس تماس نمی گیرند.

موسسه بهداشت و رفاه استرالیا در سال 2019 (AIHW، 2019) اعلام کرد که در سال های 2016 و 2017، زنان بومی و ساکن جزیره تورس در سنین 15 سال و بالاتر، 34 درصد بیشتر از غیربومیان و ساکنان جزیره تنگه تورس به دلیل خشونت خانوادگی در بیمارستان بستری شدند. این رقم برای زنان بومی و جزیره نشین تورس که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند، بیشتر است.

این در حالی است که زنان دارای ناتوانی نسبت به زنان بدون معلولیت، میزان بیشتری از خشونت، خشونت جنسی و آزار عاطفی را تجربه می‌کنند. زنان و کودکان دارای معلولیت نیز خشونت را خارج از محیط خانوادگی یا رابطه صمیمی شریک زندگی تجربه می‌کنند که تاثیر بسیار بدی بر روح رنان و کودکان مورد آزار می گذارد.

در استرالیا از هر سه زن، یک زن از سن 15 سالگی خشونت فیزیکی و از هر پنج زن یک نفر خشونت جنسی را تجربه کرده است و به طور متوسط هر 10 روز یک زن توسط یک شریک جنسی کشته می شود که این میزان خشونت، برای گروه‌های خاصی مانند زنان بومی حتی بالاتر است.

طبق این گزارش زنان در مراحل خاصی از زندگی، مانند دوران بارداری یا جدایی از یک رابطه، بیشتر احتمال دارد خشونت را تجربه کنند.

آمارها در سال 2021 نشان می دهد که دختران 10 تا 17 ساله، 42 درصد از زنان قربانی تجاوز جنسی را تشکیل می دادند.

تجاوز جنسی در استرالیا در سال 2022 به بالاترین حد خود رسیده است

داده های جدید منتشر شده توسط اداره آمار استرالیا در سال 2022  نیز نشان می دهد که تعداد تجاوزات جنسی گزارش شده در سراسر استرالیا به بالاترین حد خود رسیده است.

طبق آمارهای رسمی در سال 2021، بیش از 31000 نفر به عنوان قربانیان تجاوز جنسی ثبت شدند که افزایش 13 درصدی نسبت به سال قبل از آن را نشان می دهد و از هر پنج قربانی که تجاوز جنسی را گزارش می‌کنند، سه نفر در تاریخ حادثه زیر 18 سال سن داشته‌اند.

همچنین 87 درصد از افرادی که تجاوز جنسی را تجربه می کنند، هرگز این جنایت را گزارش نمی کنند، به این معنی که رقم واقعی بسیار بالاتر است. این در حالی است که 37 درصد از این حوادث در خانه و در چارچوب روابط بین فردی رخ داده است.

اداره آمار استرالیا (ABS) با استفاده از داده‌های نظرسنجی ایمنی شخصی، وضعیت خشونت جنسی در یک ایالت (کوئینزلند) را در سال 2019 به شرح زیر اعلام کرده است:
 

4859 قربانی تجاوز جنسی ثبت شد که برای هشتمین سال متوالی افزایش یافت.
زنان بیش از 5 برابر بیشتر از مردان به عنوان قربانیان تجاوز جنسی ثبت شدند.
تقریباً یک چهارم یا قربانیان (23%) بین 15 تا 19 سال سن داشتند.
بیش از دو سوم از حملات (70٪)، در یک مکان مسکونی رخ داده است.
اکثر قربانیان (73%)، مجرم را می شناختند.
بیش از یک سوم (34٪) به عنوان تجاوزات خانوادگی یا خشونت خانگی ثبت شد.
اکثر حملات (91%) شامل استفاده از سلاح نبودند.
تخمین زده می شود که 75 درصد از تجاوزات جنسی هرگز گزارش نمی شوند، بنابراین این آمار احتمالاً در واقعیت بسیار بالاتر است.


 

ارسال نظر: