X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 مهر 1402
تعداد بازدید خبر : 171
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 04 مهر,1402 | 11:37 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 04 مهر,1402 | 11:30 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 19 مهر,1402 | 10:16 ق.ظ

غلامزاده: رسانه‌های بین‌المللی به دلیل حفظ منافع خود کمتر به اقدامات ناقض حقوق بشری رژیم صهیونیستی می‌پردازند

  • غلامزاده: رسانه‌های بین‌المللی به دلیل حفظ منافع خود کمتر به اقدامات ناقض حقوق بشری رژیم صهیونیستی می‌پردازند

کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید: رسانه‌های بین‌المللی کمتر به اقدامات ناقض حقوق بشری رژیم صهیونیستی می‌پردازند و تلاش می‌کنند قدرت را در دست خود نگهداشته و اخبار را مدیریت کنند.


 

حمیدرضا غلامزاده، کارشناس مسائل بین‌الملل و حقوق بشر در گفت‌وگو با سایت حقوق بشر در خصوص اقدامات و رفتارهای ناقض بشری رژیم صهیونستی که به تازگی در قبال اتیوپی‌های ساکن در اراضی اشغالی اتفاق افتاد و با واکنش خنثی از سوی رسانه‌های بین‌المللی در قبال آن مواجه گردید، گفت: عادت کرده‌ایم که واکنش جهانی نداشته باشیم، زیرا جامعه جهانی برای شدیدتر از این اقدامات هم چشمان خود را می‌بندد؛ کودک‌کشی، کشتار فلسطینان، اشغال اراضی اشغالی، همه اینها مواردی بوده که مجامع بین‌المللی چشم و گوش خود را بسته‌اند و حتی زمانی که گزارشگر سازمان ملل در مورد این تخلفات گزارشی منتشر می‌کند، توسط اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها جلوی آن گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اتیوپی‌ها و آفریقایی تبارهای یهودی در یک برهه‌ای به دلیل اشغالگری و شهرک‌سازی به اراضی اشغالی گسیل داده شدند و همچنان نگاه درجه دو بودن به آنها وجود دارد و صرفا استفاده جمعیتی و ابزاری از آنها شده است، افزود: به همین دلیل هرگز وضعیت آنها از نظر حقوق بشری و حقوق شهروندی مهیا و مناسب نبوده است.
 

این کارشناس مسائل حقوق بشر در ادامه با بیان اینکه رسانه‌های بین‌المللی کمتر به اقدامات ناقض حقوق بشری رژیم صهیونیستی می‌پردازند، تصریح کرد: چیزی که به عنوان رسانه‌های جریان اصلی می‌شناسیم، چند رسانه محدودند که از قضا عمدتا یهودی و متصل به کانون لابی‌های یهودی که به خصوص در آمریکا فعالند و تلاش می‌کنند قدرت را در دست خود نگهدارند و طبیعتا اخبار را به نفع خود مدیریت می‌کنند.
 

وی همچنین گفت: آنها این روایات را یا مخفی یا کمرنگ می‌کنند، یا اگر یک اتفاقی بیفتد که پررنگ باشد، سعی می‌کنند ضرب آن را بگیرند و یک روایت نرم را از ماجرا ارائه دهند؛ زیرا آنها پیوند رسانه و ساختار قدرت دارند که طبیعتا حامیان رژیم صهیونیستی هستند و اجازه بروز و ظهور رسانه‌ای را نمی‌دهند.
 

غلامزاده در مورد عدم انتصاب گزارشگر ویژه سازمان ملل برای این حجم از اقدامات ناقض حقوق بشری توسط رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: فرآیند انتصاب گزارشگر، نیازمند لابی‌گری، اجماع‌سازی و سر و صدا کردن راجع به ظلم‌هایی که می‌شود، است. حضور رژیم صهیونیستی که از اساس نقض حقوق بشر است و  مسائل داخلی خود این رژیم که از درون هم به خودشان رحم نمی‌کنند، این مسائل، مواردی هستند که باید دیپلمات‌های ما در شورای حقوق بشر از این ابزار استفاده و لابی گری کنند تا صدای واحدی مطرح شود که آنها نتوانند بر اقدامات ضالمانه خود سرپوش بگذارند و به نوعی جلوی طرح این مسائل را بگیرند.
 

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط، طبیعتا به دلیل ساختارهای قدرت، سازمان ملل و زیر مجموعه‌های آن هرگز به این موضوع نخواهند پرداخت، گفت: قدرت زیادی که از آنها حمایت می‌کند روی فضای سازمان ملل سوار است. آمریکا به راحتی تهدید می‌کند که از این سازمان خارج می‌شود یا بودجه آن را قطع می‌کند و طبیعتا می‌تواند به عنوان حامی رژیم صهیونیستی اعمال نظر کند.


این کارشناس مسائل حقوق بشر در پایان یادآور شد: کاری که در این زمینه می‌توان انجام داد این است که آنقدر این جنایت‌ها را پررنگ و مکررا در مجموعه‌هایی امثال حقوق بشر و سازمان ملل مطرح کرد تا امکان پنهان کاری وجود نداشته باشد و ناچار باشند در مقابل آن موضع‌گیری کنند.


 

ارسال نظر: