X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 06 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 84
تاریخ ثبت : دوشنبه, 06 آذر,1402 | 11:28 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 06 آذر,1402 | 11:16 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 06 آذر,1402 | 11:28 ق.ظ

دیده بان حقوق بشر: حق تجمعات مسالمت آمیز در انگلیس با تهدید گسترده روبه رو است

  • دیده بان حقوق بشر: حق تجمعات مسالمت آمیز در انگلیس با تهدید گسترده روبه رو است

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که حق تجمعات مسالمت آمیز در انگلیس با تهدید گسترده مواجه است و این مسئله از برخوردهای اخیر دولت با معترضانِ طرفدار فلسطین و فعالان اقلیمی، قابل مشاهده است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، سال‌هاست که دیده‌بان حقوق بشر درباره حملات علیه حقوق بشر و دموکراسی توسط دولت انگلیس هشدار می‌دهد، اما این وضعیت همچنان رو به وخامت است.

بر اساس گزارش وب سایت دیده بان حقوق بشر، حق تجمعات مسالمت آمیز در این کشور در معرض تهدید قرار دارد و این مسئله از برخوردهای اخیر دولت با معترضانِ طرفدار فلسطین و فعالان اقلیمی قابل مشاهده است.

همچنین، دولت انگلیس اخیراً قوانین ناقض حقوق بشری را اتخاذ کرده است که به طور قابل توجهی حمایت از حقوق بشر در قوانین داخلی را از جمله با بالا بردن بی خانمانی، فقر و گرسنگی در کشور، تضعیف
می‌کند.

به گفته «یاسمین احمد»، مدیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر در انگلیس، "رفتار نخست‌وزیر ریشی سوناک و دولتش، رگه هایی از حرکت به سمت اقتدارگرایی در شیوه حکومتی و مدیریتی انگلیس را نشان می دهد".

وی همچنین می گوید: در دولت‌های قبلی در انگلیس همیشه تلاش می‌شد حداقل در ظاهر نشان دهند از قوانین داخلی یا بین‌المللی حقوق بشری پیروی می‌کنند و به دادگاه‌ها و نهادهای حقوق بشری احترام می‌گذارند. اما اکنون در دولت انگلیس هیچ تلاشی حتی برای تظاهر به رعایت حقوق بشر وجود ندارد.

یاسمین احمد، از زمان پیوستن به دیده بان حقوق بشر در نوامبر 2020، شاهد یک حمله بی‌سابقه به حقوق بشر در انگلستان و به قوانین بین‌المللی بوده است.

 

ارسال نظر: