X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 93
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 07 آذر,1402 | 01:51 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 07 آذر,1402 | 12:14 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 07 آذر,1402 | 01:51 ب.ظ

هشدار سازمان ملل نسبت به نقض حقوق مهاجران و منع شکنجه در دانمارک

  • هشدار سازمان ملل نسبت به نقض حقوق مهاجران و منع شکنجه در دانمارک

کمیته سازمان ملل متحد درخصوص وضعیت بد مهاجران زندانی در دانمارک و بازداشت های اداری در این کشور ابراز نگرانی کرد.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، کمیته سازمان ملل متحد درخصوص منع شکنجه و سایر رفتارها و مجازات های بی رحمانه، غیرانسانی و تحقیر آمیز، در هفتاد و هشتمین نشست خود گزارش ملاحظات نهائی خود در زمینه موارد نگرانی و چالش های موجود در حوزه شکنجه و توصیه های مربوطه در کشور دانمارک را منتشر کرد.

بر اساس گزارش دفتر کمیسر عالی سازمان ملل متحد، علیرغم توصیه های قبلی کمیته، دانمارک همچنان هیچ ماده ای در قانون داخلی خود مبنی بر جرم انگاری شکنجه به عنوان یک جرم جداگانه نگنجانده است.

همچنین، در مورد وضعیت مهاجران و افراد در وضعیت مهاجرت در دانمارک، کمیته ابراز نگرانی کرد که زنان در بازداشت اداری گاهی اوقات در شرایط بد در کنار مردان دارای سوابق جنایی خشونت آمیز بازداشت می شوند.

علاوه بر این برخی افراد حتی بیش از 15 سال است که در بازداشت قرار داشته و از انتخاب آزادانه شغل و محل سکونت خود محروم هستند.

کمیته در نهایت به دانمارک توصیه کرد شرایط بازداشت اداری را بهبود بخشیده و افراد دارای سوابق کیفری را جداگانه بازداشت کند، همچنین رویه بازداشت را به نحوی بازنگری نماید که دسترسی به کار، تحصیل و محل اقامت انتخابی برای بازداشتیان تضمین شود. 

 

ارسال نظر: