X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 12 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 151
تاریخ ثبت : یکشنبه, 12 آذر,1402 | 02:55 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 12 آذر,1402 | 01:49 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 12 آذر,1402 | 02:56 ب.ظ

هشدار نهاد حقوق بشری درباره برنامه مرزی "عملیات ستاره تنها"در آمریکا

  • هشدار نهاد حقوق بشری درباره برنامه مرزی "عملیات ستاره تنها"در آمریکا

دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی اعلام کرد که تعقیب و گریزهای خطرناک خودروهایی که تصور می شد حاوی مهاجران هستند در ایالات متحده، منجر به تصادفات مرگبار می شود.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، در این گزارش آمده است که تعقیب و گریزها در یک دوره 29 ماهه، حداقل 74 نفر کشته و 189 نفر زخمی در تگزاس باقی گذاشته است.

یافته ها نشان می دهد که میزان مرگ و میر ماهانه حداقل 45 درصد بیشتر از گزارش های رسانه ها و گروه های حقوق مدنی هستند.

گزارش 77 صفحه‌ای دیده بان حقوق بشر در مورد تعقیب و گریزهای خطرناک و مرگبار خودرو تحت عملیات «ستاره تنها» توسط دولت تگزاس، مستندی است از افزایش تعقیب و گریز خودروها توسط نیروهای وزارت امنیت عمومی تگزاس و مجریان قانون محلی در 60 شهری که به شدت از این موضوع آسیب دیده‌اند.

بررسی ها نشان می دهند در چندین شهرستان، از زمان اجرای این برنامه، تعقیب و گریز غیرضروری وسایل نقلیه بیش از 1000 درصد افزایش یافته است و ساکنان این شهرستان ها به طور نامتناسبی تحت تأثیر تعقیب و گریز خودروهای مجری قانون و تصادفات قرار می گیرند.

«عملیات ستاره تنها» فشار بی‌رویه ای را بر مجریان قانون برای تعقیب اتومبیل‌ها وارد می‌کند و منجر به مرگ رانندگان، مسافران و حتی افرادی که در اطراف حادثه حضور دارند، می شود.

بررسی پرونده ها طی 29 ماه نشان داده است که حداقل 7 نفر از رهگذران در این تصادفات رانندگی کشته شده اند، از جمله یک دختر 7 ساله که برای خرید بستنی با مادربزرگش بیرون آمده بود.

«عملیات ستاره تنها» یک برنامه چند وجهی نظامی سازی مرزی است. طبق این برنامه، برای دور نگه داشتن مهاجران از ایالات متحده، در داخل یا نزدیک ریو گراند از سیم خاردار استفاده شده بود که این اقدام از سوی جامعه بین الملل محکوم شد.

این برنامه همچنین شامل دستگیری و تعقیب افراد به اتهام ورود بدون اجازه به ایالات متحده یا قاچاق، شامل بازداشت طولانی مدت است.

 

 

ارسال نظر: