X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 02 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 162
تاریخ ثبت : شنبه, 02 دی,1402 | 11:25 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 02 دی,1402 | 11:07 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 02 دی,1402 | 11:38 ق.ظ

شکایت والدین دانش‌آموزان علیه نابرابری جنسیتی در مدارس اوکلاهما

  • شکایت والدین دانش‌آموزان علیه نابرابری جنسیتی در مدارس اوکلاهما

والدین دانش آموزان اوکلاهمای آمریکا علیه تبعیض جنسیتی در مدارس این ایالت شکایت کردند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، مرکز حقوقی برابری اوکلاهما به همراه مرکز قانون و عدالت اوکلاهما به طور مشترک و به نمایندگی از یک دانش‌آموز به دلیل نقض قانون رویه اداری اوکلاهاما، نقض حقوق وی تحت بند حفاظت برابر قانون اساسی اوکلاهاما و فدرال، به دلیل تبعیض جنسیتی و نقض منشور حقوق والدین اوکلاهما، علیه رئیس ایالتی رایان والترز و کل شورای آموزش ایالتی شکایت کردند.

کالین مک کارتی، مدیر اجرایی مرکز قانون و عدالت اوکلاهاما، گفت: «تسلط بیش از حد اداری و مداخله ایالتی در ارتباط با تربیت کودکان در اوکلاهاما باید متوقف شود».

وی در ادامه افزود: «این شکایت پیامی قوی است مبنی بر اینکه مردم اوکلاهما مداخله دولت در امور خصوصی خانواده آنها را تحمل نخواهند کرد. والدین به خوبی می دانند که چه چیزی برای فرزندانشان بهتر است، و ما حاضریم از این اصل پایه دفاع کنیم.»

اقدامات هیئت مدیره و دخالت های بی رویه، ناقض قانون اوکلاهاما بوده و با اعمال تبعیض جنسیتی علیه دانش آموزان، حقوق آنها را نقض می کند. این اقدامات همچنین نقض مستقیم منشور حقوق والدین اوکلاهما است.

علاوه بر این، موسس مرکز حقوقی برابری اوکلاهما، اظهار داشت: «اگر رایان والترز بتواند در حذف حقوق والدین در این خانواده موفق شود، هیچ تضمینی در برابر انجام این کار در برابر هر یک از والدین اوکلاهاما وجود نخواهد داشت».

وی افزود: «زمانی که در مورد حقوق والدین صحبت می‌کنیم، در مورد همه والدین صحبت می کنیم و نمی شود تنها از برخی از آنها به صورت گزینشی حمایت کرد. این اقدام، تبعیض بر اساس قانون و طرد عمدی برخی از آسیب پذیرترین دانش آموزان در اوکلاهاما است. مدارس باید برای همه دانش‌آموزان اوکلاهاما ایمن و موثر باشند.»

وی در نهایت، هدف از طرح این شکایت را تضمین فراگیر بودن مدارس و برقراری عدالت و برابری در مدارس به عنوان اولویت‌های دولت اوکلاهاما، اعلام کرد. 


 

ارسال نظر: