X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 11 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 136
تاریخ ثبت : دوشنبه, 11 دی,1402 | 05:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 11 دی,1402 | 04:10 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 16 دی,1402 | 10:01 ق.ظ

رژیم صهیونیستی باید به دلیل شکنجه اسیران زن فلسطینی محاکمه شود

  • رژیم صهیونیستی باید به دلیل شکنجه اسیران زن فلسطینی محاکمه شود

جنبش حماس با صدور بیانیه ای خواستار تحقیقات نهادهای حقوق بشری درباره شکنجه اسیران زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و مستند کردن اخبار مربوط به شکنجه با هدف پیگرد قانونی اسرائیل شد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، جنبش حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ما از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و نهادهای بین‌المللی حقوق بشر می‌خواهیم تا به مسوولیت خود در قبال آنچه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، از تخلفات و محرومیت از اساسی‌ترین حقوق گرفته تا سهل انگاری پزشکی نسبت به آنها، عمل کنند.ما از این نهادهای حقوق بشری می‌خواهیم بر روی تخلفات علیه اسرای فلسطینی و به ویژه اسرای زن در زندان‌های رژیم اشغالگر تمرکز کرده و این تخلفات را با هدف ارجاع به دادگاه‌های ویژه مستند کنند تا زمینه مجازات مسوولان این جنایات فراهم شود.
 

بر اساس گزارش خبرگزاری سماء، باشگاه اسیران فلسطینی نیز اعلام کرد که ۸۰ اسیر زن فلسطینی در زندان «دامون» رژیم صهیونیستی در سخت ترین شرایط بازداشت، تحت شکنجه و گرسنگی قرار دارند.
 

این باشگاه می افزاید: بیشتر این اسیران که از نوار غزه هستند با رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و وضعیت بسیار بد بهداشتی مواجه هستند. در بین اسیران زن فلسطینی، یک زن ۸۲ ساله وجود دارد که از بدرفتاری و تحقیر از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی عذاب می کشد؛ ضمن آنکه یک بانوی باردار که در ماه چهارم بارداری قرار دارد، از گرسنگی به دلیل ارائه غذای غیر مناسب رنج می برد.
 

این باشگاه همچنین گزارش داد که پس از مراجعه وکلا به زندان و دیدار و گفت و گو با تعدادی از زنان فلسطینی بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل، شدت وضعیت بد داخل زندان مشخص و نقض حقوق اسیران زن فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی ثبت شده است. ۸۰ اسیر زن فلسطینی در زندان «دامون» در بدترین شرایط بهداشتی، گرسنگی و سرمای شدید نگهداری می شوند و شکنجه، آزار و رفتارهای تحقیر آمیز و انتقام جویانه نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با این اسیران ادامه دارد.
 

این باشگاه اضافه کرد که بندهای اسیران زن در زندان دامون شاهد ازدحام جمعیت است و بیشتر اسیران بر روی زمین می‌خوابند و مدیریت زندان اجازه وارد شدن پتو را نمی‌دهد و این موضوع رنج و درد این اسیران را افزایش داده است. برخی از اسیران زن همچنان همان لباس هایی را می پوشند که بیش از یک ماه پیش با آن بازداشت شدند و مدیریت زندان از ورود لباس جدید برای آنها خودداری می کند. اسیران زن اهل غزه از اسیران زن اهل کرانه باختری و سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ جدا شده اند و از برقراری ارتباط با یکدیگر منع شده اند که این امر بر شدت انزوای آنها می افزاید.
 

 اسیران زن اهل غزه در زندان یاد شده از شکنجه مضاعف و برخورد رفتار تحقیرآمیز و توهین آمیز رنج می برند، ضمن آنکه آب آشامیدنی ناسالم در اختیار آنها قرار می گیرد که به یکسری موارد نقض حقوق بشر می افزاید.
 

باشگاه اسیران فلسطینی در پایان  از نهادهای بین‌المللی حقوق بشر از جمله سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست تا با توجه به افزایش جنایات علیه اسیران زن و مرد فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل، برای توقف این جنایات بر رژیم صهیونیستی فشار وارد و نقش واقعی خود را ایفا کنند. در حال حاضر تعداد اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از هفت هزار و ۸۰۰ نفر فراتر رفته است.

 

ارسال نظر: