X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 96
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 13 دی,1402 | 01:25 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 12 دی,1402 | 10:20 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 13 دی,1402 | 01:25 ب.ظ

کوتاهی دولت‌های اروپایی در پناه دادن و حمایت از پناهندگان و مهاجران

  • کوتاهی دولت‌های اروپایی در پناه دادن و حمایت از پناهندگان و مهاجران

وقایع مخرب در طول سال 2023 منجر به افزایش تلفات، جابجایی گسترده خانواده ها و آسیب های روانی شدید به صدها هزار کودک و نوجوان شده است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، علیرغم ماهیت فوری این موضوع، در سال 2023 پیشرفت کمی در رابطه با کمبودهای برخی از کشورهای اروپایی در قبال کودکان پناهنده و مهاجر حاصل شده است.

در سال 2023، لهستان به عنوان یک پناهگاه کلیدی برای پناهندگان اوکراینی به ویژه تعداد قابل توجهی ازنوجوانانی بود که به دنبال امنیت و ثبات بوده و از منازعات به این کشور فرار می کنند. این در حالیست که اکنون لهستان با چالش های جدی در زمینه رفع نیازهای آموزشی و روانی پناهندگان مواجه است. 

بر این اساس، یک رویکرد مشارکتی و پایدار شامل سازمان‌های غیردولتی، دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی برای تضمین حمایت مستمر و رفاه کودکان پناهنده اوکراینی در لهستان ضروری است.

در کشور بلژیک نیز کودکان و نوجوانان مهاجر همچنان با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند، زیرا آنها در مراکز بازداشت یا پذیرش زندگی می‌کنند.

این شرایط عمیقاً بر حقوق اساسی آنها مبنی بر امنیت، آموزش و یکپارچگی خانوادگی تأثیر می گذارد. قصور بلژیک در انجام تعهدات بین المللی خود، به ویژه در مورد بازداشت کودکان، تأثیر مخربی بر رفاه آنها دارد.


 

برچسب ها: اروپا, مهاجران
ارسال نظر: