X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 29 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 188
تاریخ ثبت : شنبه, 30 دی,1402 | 03:13 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 29 دی,1402 | 03:07 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 30 دی,1402 | 04:00 ب.ظ

گزارش سازمان ملل درباره ضرب و شتم و تحقیر فلسطینی‌های بازداشت شده توسط نظامیان اسرائیلی

  • گزارش سازمان ملل درباره ضرب و شتم و تحقیر فلسطینی‌های بازداشت شده توسط نظامیان اسرائیلی

یک مقام حقوق بشری خواستار پایان دادن به بدرفتاری با زندانیان فلسطینی توسط نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل در نوار غزه شد که به گفته وی در معرض هفته‌ها حبس در مکان‌های نامعلوم و آزار فیزیکی قرار گرفته اند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، آجیت سونگای، نماینده دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی در جریان سفر خود به غزه، پس از دیدار با فلسطینیان آزاد شده، اعلام کرد که مردان فلسطینی بین ۳۰ تا ۵۵ روز توسط نیروهای اسرائیلی در بازداشت بودند. گزارش‌هایی وجود دارد که در آن زندانیان فلسطینی درحالی آزاد شده اند که فقط پوشک داشته اند و بدون لباس مناسب در این هوای سرد بوده اند.مشخص نیست چرا آنها را وادار به پوشیدن پوشک کرده‌اند، اما این افراد به وضوح شوکه شده‌اند و من از دیدن آنها ناراحت شدم.

بر اساس گزارش یورومد، چندین ویدئو که از زمان آغاز جنگ توسط ارتش اسرائیل به اشتراک گذاشته شده است، صدها مرد فلسطینی را نشان می‌دهد که برهنه و با لباس‌ زیر هستند و در هوای سرد در فضای باز نشسته‌اند و چشم‌بند دارند. در چند فیلم، زنان و کودکان نیز دیده می شدند.

این ویدئوها در نقاط مختلف غزه از جمله بیت لاهیا، شجاعیه و جبلیه گرفته شده است. چندین زندانی فلسطینی آزاد شده اعلام کرده اند که مجبور به نفرین کردن خود و تحقیر گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی فلسطینی شده اند. با کامیون‌ به بازداشتگاه‌های روباز منتقل و در آنجا متحمل آزار فیزیکی و سایر اشکال بدرفتاری شده اند.
 

مقام حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: «اسرائیل باید اطمینان حاصل کند که با تمام افرادی که دستگیر یا بازداشت شده‌اند مطابق با هنجارها و استانداردهای حقوق بشر بین‌المللی رفتار می‌شود و به ویژه به حقوق دادرسی قانونی آنها احترام کامل گذاشته می شود. تا زمانی که اسرائیل نتواند برای هر فردی که در بازداشت است، دلایل امنیتی ضروری ارائه دهد، آنها باید در دادگاه متهم یا آزاد شوند.
 

وزارت بهداشت غزه  نیز گزارش داد که شمار کل شهدای نوار غزه از زمان آغاز حملات رژیم اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی از سوی گروه های مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲ ) تاکنون، از مرز ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر فراتر رفته و شمار زخمی ها نیز به ۶۲ هزار و ۱۰۸ نفر رسیده است.

 

ارسال نظر: